Ο χάρτης της εικόνας μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση και παράδειγμα για διερευνητικού χαρακτήρα διαθεματικές προσεγγίσεις που θα διαχέονται στα μαθήματα της Ιστορίας, της Γεωγραφίας, της Τοπικής Ιστορίας, της Αισθητικής Αγωγής και της Γλώσσας. Οι μαθητές συνεργάζονται σε ομάδες και με βάση τον χάρτη της εικόνας καλούνται να εντοπίσουν παρόμοιους χάρτες από άλλες περιοχές, ή χάρτες που αποτυπώνουν την ίδια περιοχή και δημιουργήθηκαν σε άλλη ιστορική περίοδο. Καταγράφουν, συγκρίνουν μεταξύ τους και, τελικά, παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους τις πληροφορίες που προκύπτουν από την έρευνα τους. Στόχος της όλης προσέγγισης μπορεί να είναι η χαρτογράφηση από τους ίδιους τους μαθητές μιας περιοχής ή η χαρτογραφική απόδοση της περιοχής των Κυθήρων με σύγχρονα ψηφιακά μέσα και χρήση των ΤΠΕ, όπου θα ενσωματώσουν και άλλες πληροφορίες (ιστορικές, οικονομικές, κοινωνικές), θα επισημάνουν μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους και θα προτείνουν τουριστικές διαδρομές.