Ancient funerary monument in Piraeus
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Σχέδιο του Ιταλού ζωγράφου Simone Pomardi (1760-1830). Συμπεριλαμβάνεται στη δίτομη έκδοση του οδοιπορικού του στην Ελλάδα, στην οποία ταξίδεψε ως σχεδιαστής του γνωστού Άγγλου αρχαιολόγου - περιηγητή Ed. Dodwell. Είναι χαρακτηριστικό δείγμα του περιηγητικού ρομαντισμού των αρχών του 19ου αιώνα, με τη "λατρεία" των αρχαίων ερειπίων. Αποτυπώνει άγνωστο, σύμφωνα με τη λεζάντα του, τάφο σε ένα ειδυλλιακό φυσικό περιβάλλον, κάποιο νεκροταφείο, ίσως, αν λάβουμε υπόψη τις υπάρχουσες κάθετα μπηγμένες στο έδαφος μαρμάρινες πλάκες και την εκκλησία που φαίνεται στο βάθος. Ο τάφος αποδίδεται σε υπερφυσικό μέγεθος, αν θεωρήσουμε ως κλίμακα τον άνθρωπο που κάθεται αριστερά. Τμήματα του είναι πεσμένα στο έδαφος. Σκαπτικά εργαλεία, σφυρί και τσάπα, βρίσκονται στο χώρο. Τρία αγγεία, μια πρόχους και δυο αλάβαστρα, στο έδαφος αριστερά, προδίδουν την αρχαιότητά του η οποία δύσκολα προκύπτει με άλλον τρόπο. Η επιγραφή που υπάρχει στη μαρμάρινη πλάκα, στην κορυφή του μπροστά από τον άντρα, δε φωτίζει την όλη σκηνή.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να αξιοποιηθεί για να προσεγγίσουν οι μαθητές το ζήτημα του πώς είδαν και αντιμετώπισαν οι Ευρωπαίοι την προεπαναστατική Ελλάδα, ως ειδυλλιακό και καμιά φορά και εξωτικό τόπο, γεμάτο αρχαιότητες, προγονικό του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Η σύγχρονη πρόσληψη της Ελλάδας και η θέση της στο διεθνές περιβάλλον θα ήταν μια ενδιαφέρουσα προέκταση. Προτείνεται διαθεματική αξιοποίηση μέσα από τα μαθήματα της Γλώσσας, της Ιστορίας και της Λογοτεχνίας ή στο πλαίσιο ενός σχεδίου εργασίας (project) ενώ θα μπορούσαν να συμβάλουν προς την ίδια κατεύθυνση μαθήματα όπως η Γεωγραφία και η Αισθητική Αγωγή. Μπορεί, επίσης, με αφόρμηση τη συγκεκριμένη εικόνα, να δημιουργηθούν ομάδες μαθητών, οι οποίες θα αναλάβουν συγκεκριμένες αποστολές, με σκοπό να συλλέξουν περισσότερες ανάλογες εικόνες από περιηγητικά βιβλία ή από το διαδίκτυο, να εντοπίσουν περιηγητικά κείμενα ή λογοτεχνικά έργα των αρχών του 19ου αιώνα που αναφέρονται στην Ελλάδα και να δημιουργήσουν δικά τους κείμενα και παρουσιάσεις για την Ελλάδα και τις σχέσεις της με τους άλλους λαούς.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/777
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Greece - Europe - Other places Greece - Europe - Other placesGreece - Europe - Other places
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Greece - Europe - Other places Greece - Europe - Other placesGreece - Europe - Other places
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE