Η λειτουργία της εικόνας μπορεί να έχει πολλές χρήσεις και να υπηρετήσει πολλές και διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο εντός των θεματικών περιοχών που αναφέρονται στη στήλη ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ όσο και διαθεματικά. Συγκεκριμένα ο διδάσκων θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την εικόνα, όπως επίσης και άλλες ομοειδείς, προκειμένου να ενισχύσει οπτικά ένα μάθημα γεωγραφίας, που αφορά στο νησί Λήμνος σε μια μετωπικού τύπου δασκαλοκεντρική διδασκαλία. Παράλληλα θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον σε μια ομαδοσυνεργατικού τύπου εργασία οι μαθητές να μελετήσουν εικόνες, κείμενα, εκπαιδευτικά βίντεο κοκ. που να αφορούν στο παρόν και στο παρελθόν ενός τόπου έτσι ώστε να οδηγηθούν σε συμπεράσματα για αυτόν και την ιστορία του. Για παράδειγμα, στην παρούσα εικόνα παρατηρούμε κτίσματα, ανθρώπους και παράλληλα κάποιες ασχολίες κατοίκων της Λήμνου που μαρτυρούν έναν συγκεκριμένο αγροτικό τρόπο ζωής προς το τέλος του 18ου αιώνα. Στη συνέχεια θα μπορούσαν να περάσουν σε σύγχρονες εικόνες από τη Λήμνο και να οδηγηθούν σε κάποια συμπεράσματα για την αλλαγή του σημερινού τρόπου ζωής στο νησί . Η εικόνα (χαλκογραφία) έχει επίσης μια αυτόνομη καλλιτεχνική αξία, την οποία θα μπορούσαν να μελετήσουν στο μάθημα των εικαστικών. Παράλληλα, ιδιαίτερα στο Λύκειο, το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί μαζί με άλλα ομοειδή ή διαφορετικά να οδηγήσει σε μια ερευνητική εργασία –project π.χ. σχετικά με τον ‘Περιηγητισμό’ και την αποκάλυψη του ‘μαγικού’ κόσμου της Ανατολής στον δυτικό κόσμο.