Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί με πολλούς τρόπους, ανάλογα με την ηλικία των μαθητών, τη θεματική κατάταξη και ενότητα, όπως επίσης μπορεί να αξιοποιηθεί και διαθεματικά. Η συγκεκριμένη εικόνα για παράδειγμα απεικονίζει με αρκετά μεγάλη πιστότητα την Τραπεζούντα μιας παλιότερης εποχής. Συγκεκριμένα, πρέπει να έχει δημιουργηθεί πριν από τα μέσα του 19ου αιώνα. Θα μπορούσε π.χ. να αξιοποιηθεί σε σχέση με μικρότερους μαθητές απλά για να ασκήσει την παρατηρητικότητά τους και τη δεξιότητά τους στην περιγραφή. Στο γυμνάσιο και το λύκειο θα είχε ενδιαφέρον π.χ. να είναι σε θέση οι μαθητές να προβληματίζονται σε σχέση με τη χρήση της συγκεκριμένης ή παρόμοιων εικόνων. Αποτελεί ένα έργο ζωγραφικής, την εποχή που δημιουργήθηκε όμως εξυπηρετούσε και άλλου τύπου ανάγκες π.χ. ενημέρωσης, αφού δεν υπήρχε άλλος τρόπος να δει κάποιος την Τραπεζούντα παρά μόνον αν την επισκεπτόταν. Θα μπορούσαν στη συνέχεια να προβληματιστούν οι μαθητές σε σχέση με το ρόλο των τεχνολογικών επιτευγμάτων (φωτογραφία, βωβός κινηματογράφος κτλ.) που υποκατέστησαν ως προς τον τομέα της ενημέρωσης τα συνεργεία των καλλιτεχνών που συνόδευαν τους περιηγητές για να κάνουν την καταγραφή.