The ancient quarries of Paros
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία δημοσιευμένη σε περιηγητικό βιβλίο για τις Κυκλάδες και την Κρήτη των αρχών του 20ου αιώνα, των Ελβετών D. Baud-Bovy και François Frédéric Boissonnas ή Fred, ελληνιστή και φωτογράφου αντίστοιχα. Αποτυπώνεται η περιοχή των αρχαίων λατομείων του περίφημου παριανού μαρμάρου, της "παρίας λίθου" όπως ονομαζόταν στην αρχαιότητα. Στη φωτογραφία είναι ευκρινές το πολύτιμο για την Πάρο πέτρωμα, το οποίο ήταν ευρύτατα διαδεδομένο στην αρχαία Ελλάδα. Αποτέλεσε, άλλωστε, την πρώτη ύλη για να κατασκευαστούν τόσο τα περίφημα προϊστορικά κυκλαδικά ειδώλια της 3ης χιλιετίας π.Χ. όσο και σημαντικά αρχιτεκτονήματα και έργα τέχνης της κλασικής αρχαιότητας (5ος - 4ο αι. π.Χ.), όπως η Αφροδίτη της Μήλου, ο Ερμής του Πραξιτέλη, η Νίκη της Σαμοθράκης, οι Κόρες της Ακρόπολης, η Νίκη της Δήλου, ο ναός του Απόλλωνα και ο θησαυρός των Σιφνίων στους Δελφούς, ο ναός του Δία στην Ολυμπία και ο ναός του Απόλλωνα στη Δήλο. Η φήμη του μαρμάρου της Πάρου οδήγησε, πιθανότατα, και τους παραπάνω Ελβετούς αρχαιολάτρες στην ανεύρεση και φωτογράφιση του χώρου της εικόνας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της Αρχαίας Ιστορίας για την ανάδειξη της σημασίας του παριανού μαρμάρου στην αρχαιότητα. Μπορεί να γίνουν διαθεματικές προεκτάσεις στα μαθήματα της Τεχνολογίας και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ώστε οι μαθητές να προσεγγίσουν τις τεχνολογικές και επιστημονικές γνώσεις της αρχαιότητας, αλλά και να σκεφτούν σε σχέση με τη διατήρηση ενός πολιτιστικού αποθέματος που απορρέει από τη διαχρονική ανθρωπογενή παρέμβαση στο φυσικό περιβάλλον. Προτείνονται συνεργατικές δραστηριότητες που θα αποσκοπούν στην ανασύσταση της αλυσίδας παραγωγής και χρήσης του μαρμάρου κατά την αρχαιότητα, στην εκτίμηση των προϊόντων τέχνης από μάρμαρο, καθώς και στη συνειδητοποίηση της οικονομικής σημασίας της συγκεκριμένης πρώτης ύλης. Το γεγονός ότι η φωτογραφία περιλαμβάνεται σε ένα περιηγητικό κείμενο μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση ώστε οι μαθητές να κινηθούν, εργαζόμενοι σε ομάδες, στον άξονα της αναζήτησης, μέσω του διαδικτύου ή από άλλες πηγές, και της παρουσίασης από τους ίδιους και άλλων αρχαίων και σύγχρονων λατομείων μαρμάρου, αναδεικνύοντας, ταυτόχρονα, την ιδιαίτερη σημασία τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1269
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Ceramic Art, Plastic Art, Painting Ceramic Art, Plastic Art, PaintingCeramic Art, Plastic Art, Painting
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE