Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Βυζαντινής Ιστορίας ως έναυσμα για να τεθούν και να συζητηθούν κριτικά ερωτήματα σχετικά με: τη χρονολογία που αποτυπώθηκε ο χάρτης, τον τρόπο χαρτογράφησης της εποχής τότε και σήμερα, τον δημιουργό, το υλικό κατασκευής του, την επιστημονική, πολιτιστική και καλλιτεχνική αξία του, τη διάταξη των συνοικιών, τη γεωστρατηγική θέση της Κωνσταντινούπολης και τον ιστορικό της ρόλο από την εποχή της ίδρυσής της κ.ά. Συγκεκριμένα μπορεί να δοθεί στους μαθητές η εικόνα για συστηματική παρατήρηση συγκριτικά με άλλους χάρτες της Κωνσταντινούπολης διαφορετικών ιστορικών περιόδων. Μέσω αυτής της προσέγγισης και της δημιουργικής- κριτικής παρατήρησης του εικαστικού έργου τέχνης ο μαθητής ερμηνεύει συνολικά την εικόνα κάνει τη σύγκριση με χάρτες που έχουν χαρτογραφηθεί σε διαφορετικές εποχές και αναγνωρίζει τις διαφορετικές μεθόδους προσέγγισης και επεξεργασίας μιας εικόνας που απεικονίζει ένα τόπο, ο οποίος έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην Ιστορία της Ελλάδας και είναι πηγή έμπνευσης για πολλούς περιηγητές και γεωγράφους. Παράλληλα, διαθεματικά και σε συσχετισμό με τα μαθήματα της Γεωγραφίας και της Αισθητικής Αγωγής μπορούν να δοθούν στους μαθητές χάρτες της Κωνσταντινούπολης παλαιοί και σύγχρονοι και να γίνει συσχέτιση αυτών με το υλικό και τον τρόπο χαρτογράφησης τους, με στόχο την πολύπλευρη προσέγγιση της μεθοδολογίας. Τέλος, προτείνεται να γράψουν τις εργασίες τους στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου, την προβολή παρουσίασης αλλά και να συζητήσουν για τη συμβολή της ψηφιοποίησης παλαιών χαρτών στην ανανέωση της δημόσιας εικόνας των φορέων που τους φυλάσσουν.