Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς ως πηγή πληροφορίας στο πλαίσιο της διδασκαλίας ώστε να γνωρίσουν οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου στο μάθημα της Γεωγραφίας τους τύπους των χαρτών άλλοτε και σήμερα, να τους συσχετίσουν και να τους συγκρίνουν και μέσα από αυτή την διεργασία να αντλήσουν πληροφορίες για το νησί της Σάμου. Επιπλέον, το εν λόγω μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει θέμα Σχεδίου Εργασίας στην Ευέλικτη Ζώνη στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο και στο μάθημα Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο, όπου οι μαθητές με άνεση χρόνου και στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης μπορούν να διευρύνουν το πεδίο της μελέτης τους τόσο ως προς τα είδη και τους τύπους των χαρτών διαχρονικά όσο και ως προς τις πληροφορίες που αφορούν την Σάμο και απεικονίζονται στον χάρτη τότε και σήμερα. Με την επεξεργασία της συγκεκριμένης πηγής οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και πολύ σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τους χάρτες όπως υλικά και μέσα κατασκευής, ανάδειξη οπτικής γωνίας σχεδιασμού του χάρτη, ποιοι κατασκεύαζαν χάρτες την εποχή εκείνη και αν είχαν ειδικές γνώσεις κ.ά.