Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Auberge in the medieval town of Rhodes
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Στο ψηφιακό αντικείμενο εικονίζεται ένα από τα κτίρια της οδού των Ιπποτών, στη μεσαιωνική πόλη της Ρόδου. Πρόκειται για σκίτσο περιηγητή του 19ου αιώνα (Rottiers Bernard Eugène Antoine, 1828) που αναπαριστά το κατάλυμα της "Γλώσσας" της Ιταλίας, χτισμένο ήδη από τα 1519. Αποτελεί μάρτυρα της παρουσίας στο νησί του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ, το οποίο υπήρξε ένα από τα πιο φημισμένα Ρωμαιοκαθολικά στρατιωτικά τάγματα κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, που αναλαμβάνοντας την προστασία των Αγίων Τόπων εξελίχθηκε σε θρησκευτικό και πολεμικό τάγμα με δική του διοίκηση. Το τάγμα βρέθηκε στο νησί της Ρόδου μετά την ήττα και την εκδίωξη των Χριστιανικών δυνάμεων και μετατράπηκε σε μια πολυεθνική αδελφότητα, οργανωμένη κατά εθνικές ομάδες ή "Γλώσσες". Η συγκεκριμένη εικόνα αποτυπώνει ένα από τα επτά καταλύματα των "Γλωσσών", αυτό της "Γλώσσας της Ιταλίας". Κάθε μια διατηρούσε το κατάλυμά της, στο οποίο συγκεντρώνονταν τα μέλη της και φιλοξενούνταν προσωπικότητες από την Ευρώπη, όταν διέρχονταν από το νησί.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να παρακινήσει τους μαθητές/τριες σε μια συζήτηση σχετική με τη ζωή των ιπποτών του Μεσαίωνα, το ρόλο της εκκλησίας στην οργάνωση της κοινωνίας και τη διανομή της εξουσίας αλλά και στη διαμόρφωση συγκεκριμένων νοοτροπιών κατά την ίδια περίοδο, όπως η ανάδειξη του προσκυνήματος σε ιερούς τόπους ως υπέρτατη αξία στη ζωή ενός πιστού. Η ίδια εικόνα μπορεί να δώσει την αφορμή για τη μελέτη της τοπικής ιστορίας, με την περιγραφή και σχολιασμό της οργάνωσης των εθνικών ομάδων των Ιπποτών αλλά και για τη συμβολή τους στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου.
Το κατάλυμα της "Γλώσσας" της Ιταλίας βρίσκεται δίπλα σε αυτό της Γαλλίας, μαζί με το οποίο θεωρούνται από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα του ιπποτικού παρελθόντος του νησιού. Για αυτό η παρατήρηση αλλά και η μελέτη της εικόνας μπορεί να δώσει αρκετές πληροφορίες τόσο για το σχέδιο όσο και για τα δομικά χαρακτηριστικά του ίδιου του κτιρίου όπως και για τη μεσαιωνική αρχιτεκτονική της Παλιάς Πόλης της Ρόδου.
Η αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών γύρω από τη διοίκηση και οργάνωση, τη ζωή και τις καθημερινές ασχολίες των ιπποτών, τη πνευματική και κοινωνική δραστηριότητα του τάγματος μπορεί να οδηγήσουν σε περαιτέρω δραστηριότητες στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας, όπως είναι η περιγραφή της πρόσοψης του κτιρίου αλλά και η καταγραφή -υπό μορφή ημερολογίου- μιας ημέρας από τη ζωή ενός επισκέπτη που ως επίσημο πρόσωπο φιλοξενείται στο κατάλυμα της "Γλώσσας" της Ιταλίας.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7481
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1828 μ.Χ. (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History
> Demography and population movements Demography and population movementsDemography and population movements
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Institutions, political organization and administration Institutions, political organization and administrationInstitutions, political organization and administration
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Religion ReligionReligion
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Institutions, political organization and administration Institutions, political organization and administrationInstitutions, political organization and administration
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Religion ReligionReligion
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
constructivist > action research
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ, ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator