Map of Athens
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Αποτύπωση της Αθήνας σε ξυλογραφία από τον Vincenzo Maria Coronelli το τελευταίο τέταρτο του 17ου αι. Διακρίνεται το φρούριο της Ακρόπολης. Από εκεί ξεκινούσαν ακτινωτά οι δρόμοι που οδηγούσαν έξω από την πόλη. Δυτικά, ο δρόμος που άλλοτε περνούσε από τις «Πειραϊκές Πύλες» του αρχαίου τείχους οδηγούσε στο επίνειο της Αθήνας, τον Πειραιά (το Πόρτο Λεόνε, όπως λεγόταν τότε από τους ξένους για το μαρμάρινο λιοντάρι που υπήρχε εκεί) ακολουθώντας την κατεύθυνση της σημερινής Οδού Πειραιώς. Βορειότερα, από την «Ιερά Πύλη» διερχόταν η «Ιερά Οδός» που οδηγούσε στην Ελευσίνα και στην Πελοπόννησο έχοντας την ίδια κατεύθυνση με τον σημερινό ομώνυμο δρόμο. Στο χάρτη αποτυπώνεται λεπτομερώς το ανάγλυφο της περιοχής καθώς επίσης το ανθρωπογενές και το φυσικό περιβάλλον.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μ.Α. μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη συγκριτική μελέτη του ανάγλυφου της περιοχής σε σχέση με τη σύγχρονη εποχή. Μπορεί επίσης να αποτελέσει παράδειγμα αναφοράς για την παρατήρηση των κεντρικών οδικών αξόνων της Αθήνας. Επίσης αποτελεί συγκριτικό στοιχείο για τη μελέτη τόσο του ανθρωπογενούς όσο και του φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής.
Το Μ.Α. μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί και ιστορικά αφού μας δίνει την ευκαιρία να παρατηρήσουμε την περιοχή της Αθήνας εκείνη την εποχή και να συγκρίνουμε την εικόνα με εικόνες άλλων εποχών κατανοώντας τόσο τη χρήση του μνημείου ιστορικά όσο και την οικιστική ανάπτυξη της περιοχής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps > Map elements Map elementsMap elements
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE