Αυτό το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης, όπου οι μαθητές θα διερευνήσουν τις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν στην Κωνσταντινούπολη και γενικότερα στην Οθωμανική αυτοκρατορία κατά την Οθωμανική περίοδο. Επειδή το μνημείο αυτό αποτελεί μέρος του Θεοδοσιανού τείχους της Πόλης, μπορεί διδακτικά να αξιοποιηθεί για ανάλογες μαθησιακές δραστηριότητες που θα αφορούν τη βυζαντινή περίοδο, για παράδειγμα τον σκοπό που εξυπηρετούσαν οι θριαμβευτικές πομπές αυτοκρατόρων και στρατηγών. Εναλλακτικά με διδακτική αφετηρία τη διαχρονικότητα του μνημείου και τη διαφορετική χρήση του σε κάθε ιστορική περίοδο, οι μαθητές μπορούν να ερευνήσουν, να αναλύσουν και να συγκρίνουν τον τρόπο λειτουργίας των πολιτικών θεσμών των δύο αυτοκρατοριών, βυζαντινής και οθωμανικής, τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.