Αρχικά ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να παρατηρήσουν την εικόνα και βασιζόμενοι σε γνώσεις που έχουν αποκομίσει από διάφορα μαθήματα να αναφερθούν στη διεκδίκηση των Αγίων Τόπων από πολλούς λαούς κατά το παρελθόν, αλλά και σήμερα. Η συζήτηση αυτή μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για περαιτέρω συνεργατικές διερευνητικές δραστηριότητες, όπου οι μαθητές θα ερευνήσουν τον ρόλο των διεθνών οργανισμών, όπως ο Ο.Η,Ε. και διεθνών συμβάσεων, όπως το Διεθνές Ανθρωπιστικό Δίκαιο στη επίλυση των διαφορών μεταξύ χωρών και λαών και στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.