Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά ως εισαγωγή-ερέθισμα για συνεργατικές διερευνητικές μαθησιακές δραστηριότητες, όπου οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και να καταγράψουν τα σημαντικότερα ρωμαίκά και βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας και λίγες πληροφορίες για το καθένα.
Η ερήμωση και η εγκατάλειψη που αποπνέει η συγκεκριμένη εικόνα θα είναι ακόμη πιο εμφανής, αν τη συγκρίνει κανείς με τη σημερινή εικόνα της Θεσσαλονίκης ή ακόμη και με πληροφορίες για την πόλη για την ανάπτυξή της προς τα τέλη του 19ου και τον 20ό αιώνα. Οι μαθητές μπορούν σε ομάδες να αναζητήσουν και να καταγράψουν μια σύντομη ιστορία της πόλης κατά την τουρκοκρατία και τις αιτίες που στη συνέχεια οδήγησαν στην ανάπτυξή της.