View of Chalcis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται έργο που απεικονίζει άποψη της Χαλκίδας του 1687 μ.Χ.. Το 1688 μ.Χ., ο Φραντζέσκο Μοροζίνι, Ενετός δόγης, με 20.000 άντρες, επιχείρησε να καταλάβει τη Χαλκίδα, αλλά μετά από προσπάθεια τριών μηνών, έλυσε την πολιορκία, με δεδομένο ότι η πόλη κατάφερνε να ανατροφοδοτείται (6ος Βενετοτουρκικός πόλεμος 1684-1699 μ.Χ.). Η πόλη, που περικλειόταν από τείχη για την ασφάλειά της, παρέμεινε υπό Οθωμανική κατοχή, από το 1470 μ.Χ. και για 363 χρόνια. Στην εικόνα φαίνεται μέρος της πόλης της Χαλκίδας και ο πορθμός του Ευρίπου, με ιστιοφόρα της εποχής. Στην περιοχή παρατηρείται το μοναδικό φαινόμενο τα νερά να κινούνται συνεχώς και να αλλάζουν κατεύθυνση. Το συγκεκριμένο έργο είναι γκραβούρα. Οι γκραβούρες είναι τεχνικές (οξυγραφίες, ξυλογραφίες κ.α). που χρησιμοποιούνται πάνω από 100 χρόνια, για την εντύπωση εικονογραφιών σε βιβλία. Δημιουργός του έργου είναι ο Βιντσένζο Κορονέλλι που έζησε κυρίως στη Βενετία, γνωστός κοσμογράφος και χαρτογράφος της εποχής του, εκπαιδευμένος στην ξυλογραφία.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός τους παρουσιάζει το συγκεκριμένο έργο και την ημερομηνία δημιουργίας του. Οι εκπαιδευόμενοι ανατρέχουν στο πρόγραμμα Time Liner και εντάσσουν τη συγκεκριμένη ημερομηνία στην ιστορική γραμμή, εντοπίζοντας το ιστορικό πλαίσιο της εποχής. Βρίσκουν ότι είναι μέσα στο πλαίσιο του 6ου Βενετοτουρκικού πολέμου. Ο εκπαιδευτικός τους μιλά για τα ιστορικά γεγονότα της εποχής και για την προσπάθεια του Βένετου δόγη Φραντζέσκο Μοροζίνι να κατακτήσει τη Χαλκίδα. Στο μάθημα της Γεωγραφίας γίνεται αναφορά στον πορθμό του Ευρύπου και στο μοναδικό φαινόμενο της κίνησης των νερών του. Οι εκπαιδευόμενοι/ες χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν να βρουν πληροφορίες για τις προσπάθειες εξήγησης του φαινομένου που έγιναν στο παρελθόν, καθώς και τις αντίστοιχες σύγχρονες προσπάθειες. Οι μαθητές/τριες παρατηρούν τα ιστιοφόρα της εικόνας και συζητούν για τη χρησιμότητά τους (προστασία της Χαλκίδας και μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων). Επίσης, προσπαθούν να βρουν πληροφορίες στο Διαδίκτυο για την κατασκευή των ιστιοφόρων της εποχής και τη σημασία τους, τόσο σε καιρό ειρήνης, όσο και σε καιρό πολέμου. Επιχειρούν να δημιουργήσουν μακέτα με τον πορθμό του Ευρίπου και μινιατούρες ιστιοφόρα (από πηλό, χαρτί ή πλαστελίνη). Οι εκπαιδευόμενοι/ες βρίσκουν στοιχεία για το βιογραφικό του Βιντσένζο Κορονέλλι και αντιλαμβάνονται την ανάγκη των Ενετών να χαρτογραφήσουν τις περιοχές του ενδιαφέροντός τους. Ο/η εκπαιδευτικός τους ενημερώνει για την τεχνική της γκραβούρας. Στη συνέχεια τους παρουσιάζει στο πρόγραμμα power point διάφορες άλλες μακέτες της εποχής. Αν υπάρχει η δυνατότητα, είναι σκόπιμο να δουν γκραβούρα που να απεικονίζει την περιοχή τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > War events War eventsWar events
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Construction of a maquette Construction of a maquetteConstruction of a maquette
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware > Presentations PresentationsPresentations
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE