Bedlam, mon amour
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ζωγραφικό έργο (1998), λάδι σε καμβά, διαστάσεων 167x208 εκ. Πρόκειται για έναν πίνακα του Βρετανού Stephen Chambers με τον αγγλογαλλικό τίτλο Bedlam, mon amour (δηλαδή Bedlam, αγάπη μου), που αντιστοιχεί σε τρεις γυναικείες φιγούρες. Το μυστικό προφανώς πρέπει να αναζητηθεί στο αμετάφραστο Bedlam, που στην αγγλική γλώσσα προέρχεται από παραφθορά του Bethlem και παραπέμπει στο γνωστό νοσοκομείο του Λονδίνου (Bethlem Royal Hospital) που εξελίχτηκε σε φρενοκομείο. Η λέξη Bedlam κατέληξε να σημαίνει σάλος και σύγχυση, εξαιτίας του ομώνυμου νοσοκομείου, το οποίο παρά το γεγονός ότι έγινε μια σύγχρονη ψυχιατρική μονάδα, έχει ιστορικά συνδεθεί ως συνώνυμο της τρέλας. «Τρέλα, αγάπη μου» θα μπορούσε να είναι ο τελικός τίτλος. Ο Stephen Chambers γεννήθηκε το 1960. Σπούδασε στο Winchester School of Art (1978-1979) και στη συνέχεια στο St Martin’s School of Art (1979-1982). Αποφοίτησε με μεταπτυχιακό από το Chelsea School of Art το 1983. Έχει λάβει υποτροφίες και βραβεία. Έχει κάνει σαράντα περίπου ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πάνω από εκατόν είκοσι ομαδικές. Έργα του περιλαμβάνονται σε πολλές συλλογές και έχει πολλές αναφορές στη βιβλιογραφία. Έχει συνεργαστεί με το Βασιλικό Μπαλέτο σε τρεις παραστάσεις. Σύμφωνα με τον καλλιτέχνη, η δουλειά του «μιλάει για καταστάσεις του μυαλού, συμπεριφορές και ευαισθησίες». Οι κριτικοί έχουν εγκωμιάσει τη χρήση του χρώματος και τη ζωγραφική διερεύνηση του μέσου του. Πρόκειται για έναν καλλιτέχνη απροσδιόριστο και αινιγματικό. Οι φιγούρες του είναι συχνά γεμάτες στίγματα (ένα είδος 'υπογραφής' του). «Πολλά στοιχεία στο έργο µου απεικονίζουν το µη ορατό ... Οι πίνακές µου μιλούν για σκέψεις, συµπεριφορές και ευαισθησίες». Φαίνεται λοιπόν ότι έχει την τάση να απεικονίζει ονειρικές και ψυχικές καταστάσεις. Τα δυνατά του χρώματα δεν είναι παρά η πρόφαση, ένας ευφημισμός για να εξορκιστεί η φρίκη της καθημερινότητας. Τα ιδιότυπα, αινιγµατικά ανθρωποειδή του αποπνέουν µια σιωπηρή ανησυχία.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Τα σύγχρονα Προγράμματα Σπουδών συμπορεύονται με τη σύγχρονη πραγματικότητα και τις εκπαιδευτικές ανάγκες και στοχεύουν όχι μόνο στην προσφορά γνώσεων αλλά και στην ανάδειξη ικανοτήτων, δεξιοτήτων, στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης και τελικά στη διαμόρφωση του ολιστικά εγγράμματου ανθρώπου. Eιδικά για την Αισθητική Αγωγή και την Καλλιτεχνική Παιδεία επιδιώκεται οι στόχοι να είναι σαφείς ως προς τρεις κατευθύνσεις: ως προς τις παρεχόμενες γνώσεις, ως προς την ανάπτυξη της αισθητικής κρίσης των μαθητών και ως προς την προβολή αξιών και την απόκτηση στάσεων και συμπεριφορών. Ο εκπαιδευτικός επομένως θα πρέπει να διαμορφώσει τις δραστηριότητες εκείνες μέσα από τις οποίες οι μαθητές να μάθουν να είναι δημιουργικοί, να είναι σε θέση να περιγράφουν και να κάνουν παρατηρήσεις σε έργα τέχνης, αλλά και συγκρίσεις μεταξύ των έργων τέχνης. Θα πρέπει επίσης μέσα από αυτές τις δραστηριότητες οι μαθητές να είναι σε θέση να κατανοούν τόσο το ιστορικό περιεχόμενο των έργων, όσο και τις κοινωνικές και πολιτιστικές επιδράσεις που έχει δεχτεί ο καλλιτέχνης για να φτάσει να υιοθετεί τους τρόπους με τους οποίους τις απεικονίζει. Είναι σημαντικό να είναι σε θέση ο μαθητής να αξιολογεί την κοινωνική και την πολιτιστική ευθύνη των καλλιτεχνών, αναγνωρίζοντας την πολύπλευρη συμβολή του καλλιτέχνη στην κοινωνία. Τέλος, είναι σημαντικό να συνδέει την Τέχνη με το περιεχόμενο άλλων μαθημάτων και να κατανοεί ότι η διαθεματικότητα τόσο στο σχολείο όσο και στην Τέχνη είναι παιδί του διαλόγου, επομένως της δημοκρατίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Philosophy PhilosophyPhilosophy
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Chambers Stephen, Chambers Stephen
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE