Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Emigrant (Chopin)
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Έργο ζωγραφικής του Πολωνού ζωγράφου Marcin Maciejowski (λάδι σε καμβά διαστάσεων 140x120 εκ., 2006). Στο ρεαλιστικής πνοής αυτό έργο, που δημιουργείται με βάση γνωστή φωτογραφία του Λουί-Ωγκύστ Μπισόν (1849), έχουμε μια προσωπογραφία του γνωστού Πολωνού συνθέτη, το όνομα του οποίου γράφεται μέσα σε παρένθεση, ενώ έξω από την παρένθεση ο ζωγράφος περιλαμβάνει τη λέξη Emigrant που σημαίνει (πολιτικός) μετανάστης. Είναι προφανές ότι ο ζωγράφος με τον τίτλο υπαινίσσεται ένα γνωστό ιστορικό γεγονός και τη σχέση του Σοπέν με αυτό: στα 1830 στην Πολωνία γίνεται μια μεγάλη εξέγερση στην προσπάθειά της να απεξαρτηθεί από την τσαρική Ρωσία. Η εξέγερση τελικά καταπνίγηκε, με αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός Πολωνών να εγκαταλείψει την πατρίδα του και να οδηγηθεί στη μετανάστευση, που ονομάστηκε η Μεγάλη Μετανάστευση. Ο πιο διάσημος από τους Πολωνούς εξόριστους ήταν ο πιανίστας και συνθέτης Σοπέν, ο οποίος προς τιμήν της εξέγερσης συνέθεσε τη μεγάλη Επαναστατική Σπουδή (Étude Op. 10, No. 12 in C minor, «the Revolutionary Étude»). Εκτός από αυτήν, το σύνολο των μουσικών του συνθέσεων πέραν της καλλιτεχνικής τους αξίας, αναδίδουν τη λαχτάρα του για την πατρίδα, μιλούν για την πατρίδα μέσα από τους ρυθμούς και τα πρόσωπα (μαζούρκες, Πολωνέζες), θυμίζουν στους εξόριστους Πολωνούς την πατρίδα, ενώ ο ίδιος στα διεθνή ακροατήρια γνωστοποιεί μέσα από τη μουσική του τον πολιτισμό, τις παραδόσεις, τα έθιμά της. Ο ίδιος έλεγε ότι η Πολωνία εξακολουθεί να ζει στις καρδιές των Πολωνών της, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει στον πολιτικό χάρτη της Ευρώπης. Ο Marcin Maciejowski γεννήθηκε στην πόλη Babice κοντά στην Κρακοβία το 1974 και σπούδασε αρχιτεκτονική και γραφικές τέχνες. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι δεν σπούδασε ζωγραφική γιατί δεν ήθελε να έχει την ταμπέλα του ζωγράφου. Στη Σχολή Γραφικών Τεχνών πήρε τη ζωγραφική ως μάθημα επιλογής και παρά το γεγονός ότι η ζωγραφική άρχισε να τον κερδίζει ως δραστηριότητα, η ενασχόλησή του με τη ζωγραφική ήταν σχεδόν μυστική, αφού ήταν μια δραστηριότητα για το σπίτι. Όταν γνωστή γκαλερί ζήτησε να εκθέσει έργα του, αρνήθηκε να χαρακτηρισθεί ως ζωγράφος —αφού δεν είχε κάνει ειδικές σπουδές—για να μην προκαλέσει δυσαρέσκεια στους πανεπιστημιακούς κύκλους. Ο ίδιος χαριτολογώντας λέει ότι η λέξη ζωγράφος στο χωριό του είναι συνώνυμη με εκείνη του μπογιατζή και δεν θα έκανε καλή εντύπωση στους συγχωριανούς του το επάγγελμά του. Από το 2000 έχει αρχίσει να εκθέτει έργα του σε όλον τον κόσμο. Στα έργα του χρησιμοποιεί συχνά τίτλους μέσα από τους οποίους δίνει εξηγήσεις για αυτά. Θεωρείται ένας από τους πιο ενδιαφέροντες ζωγράφους της γενιάς του.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ζωγραφικό έργο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικόνα- αφόρμηση σε συζητήσεις με τους μαθητές, ερευνητικές εργασίες αλλά και σε πολλά μαθήματα, όπως στη Γλώσσα, τα Εικαστικά, την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή κ.ά. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι η συμπερίληψη του έργου σε ερευνητική εργασία σχετική με τα ευαίσθητα ζητήματα της μετανάστευσης —ιδιαίτερα της πολιτικής— γεγονός που ακουμπά και σε μεγάλα πολιτικά και διεθνή προβλήματα της εποχής μας. Οι μαθητές και λόγω διαδικτύου έχουν μια μεγαλύτερη πρόσβαση στη σχετική πληροφόρηση από όσο στο παρελθόν. Είναι ευκαιρία λοιπόν να ευαισθητοποιηθούν σχετικά και να ερευνήσουν ανά ομάδες αντίστοιχα μεταναστευτικά ρεύματα άλλων λαών και πρώτα από όλα των Ελλήνων. Με πλαίσιο-οδηγό την έννοια της μετανάστευσης θα μπορούσε να γίνει συγκριτική μελέτη επί του θέματος σχετικά με το πώς το αντιμετωπίζει η μουσική και πώς η ζωγραφική.
Ένα δεύτερο θέμα που θα είχε επίσης ενδιαφέρον να συζητηθεί και να ερευνηθεί αφορά ζητήματα καλλιτεχνικής έκφρασης και καλλιτεχνικής «πιστοποίησης». Και δεν πρόκειται για θέμα που αφορά μόνον τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής, αλλά και το μάθημα της Γλώσσας, όπως επίσης και τις ερευνητικές εργασίες. Ο Marcin Maciejowski μας δίνει εξηγήσεις σχετικές π.χ. με την ιδιότητα/ταμπέλα του ζωγράφου. Πέραν του αν θα συμφωνήσει κάποιος ή θα διαφωνήσει μαζί του, οφείλει να προβληματιστεί σχετικά με το ποια είναι η σχέση της ταμπέλας με το παραγόμενο καλλιτεχνικό(;) κάθε φορά προϊόν, ή αντίθετα πόσα πραγματικά καλλιτεχνικά δημιουργήματα αναζητούν την ταυτότητα/ταμπέλα του δημιουργού τους.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5487
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Music Education Music EducationMusic Education
> Composers ComposersComposers
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Maciejowski Marcin, Maciejowski Marcin
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator