Transparent
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Έργο του Γερμανού καλλιτέχνη Simon Pasieka, λάδι σε καμβά διαστάσεων 34x30 εκ., που φέρει τον τίτλο Τransparent (1998) που σημαίνει διαυγής, διαφανής. O Simon Pasieka γεννήθηκε το 1967 στο Kleve. Ζει και εργάζεται στην Κολωνία και το Παρίσι. Ο εκ πρώτης όψεως ρεαλισμός των έργων του υποκρύπτει μιαν ανησυχία, οι μορφές του είναι ψυχρές και φαίνεται να έχουν υποστεί μια έντονη διανοητική διεργασία. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι ζωγραφίζει γιατί η πραγματικότητα είναι μια κατασκευή που προσπαθεί να συμπληρώσει. Γόνος καλλιτεχνικής οικογένειας ο Pasieka εξηγεί ότι χρειάστηκε να ανακαλύψει και να δημιουργήσει μόνος του το προσωπικό του εικαστικό ιδίωμα αξιοποιώντας τα διδάγματα της τέχνης του 20ού αιώνα και αποδίδει τις επιρροές του στους: Van Eyck, Hans Memling, John Everett Millais, Ford Madox Brown, Balthus και Stanley Spencer. Στο παρόν ζωγραφικό έργο η διαύγεια και η καθαρότητα των ματιών του εικονιζόμενου γυναικείου προσώπου, διαστρέφεται από μια παρέμβαση του ζωγράφου ο οποίος συμπληρώνει την πραγματικότητα με το δικό του τρόπο να βλέπει τα πράγματα. Ο ίδιος το χαρακτηρίζει ως παιχνίδι.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Τόσο το παρόν μαθησιακό αντικείμενο, όσο και τα περισσότερα έργα του Pasieka, θυμίζουν ένα διαρκές παιχνίδι, συχνά διασκεδαστικό και την ίδια στιγμή σοβαρό, όπως σοβαρά είναι όλα τα παχνίδια, «ίσως μάλιστα κατά έναν παράξενο τρόπο, τα πιο διασκεδαστικά και εύθυμα παιχνίδια είναι συνήθως τα σοβαρότερα» ισχυρίζεται ο ίδιος και μας προσκαλεί να παίξουμε στο παιχνίδι του, που όπως όλα τα παιχνίδια, έχει συμπαίκτες, κανόνες, είναι διασκεδαστικό, προσφέρει τη δυνατότητα μιας διαρκούς αναζήτησης σε περιβάλλοντα ανοίκεια, και κυρίως επιφυλάσσει εκπλήξεις. Στο τέλος, βέβαια, μένουν τα ίχνη μιας πορείας μοναχικής και η ελευθερία μιας προσωπικής ανάγνωσης που είναι διαφορετική για τον καθένα. Προτείνεται λοιπόν να μπούνε οι μαθητές μας σε αυτό το παιχνίδι και να επιχειρήσουν να αποκωδικοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο ο ζωγράφος επιχειρεί να συμπληρώσει την πραγματικότητα, όπως διατείνεται. Η πραγματικότητα και ο τρόπος που την αντιλαμβάνεται ο καθένας μας ή και ο τρόπος με τον οποίο τη συμπληρώνει είναι ένα ζήτημα που άπτεται και της Φιλοσοφίας. Ο διδάσκων θα ενθαρρύνει τους μαθητές του να δώσουν τις δικές τους απόψεις και ερμηνείες.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Philosophy PhilosophyPhilosophy
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Pasieka Simon, Pasieka Simon
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE