The Garden of St Furia
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο είναι έργο του διεθνούς φήμης Αργεντίνου ζωγράφου και γλύπτη Antonio Segui, που γεννήθηκε το 1934 στην Κόρντοβα της Αργεντινής. Σε ηλικία 17 ετών πήγε για σπουδές στην Ευρώπη: αρχικά στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών του Σαν Φερνάντο ( Μαδρίτη ) και στη συνέχεια στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts στο Παρίσι. Από το 1957 που έγινε η πρώτη ατομική του έκθεση μέχρι σήμερα (2015) γίνονται κατ’ έτος πολλές ατομικές εκθέσεις του σε όλον τον κόσμο, ενώ εξίσου πολλές είναι οι ομαδικές εκθέσεις στις οποίες συμμετέχει. Στα έργα του χαρακτηριστική είναι η χιουμοριστική και ειρωνική διάσταση, ενώ τα πρόσωπα που ζωγραφίζει αγγίζουν τα όρια της καρικατούρας. Στους πίνακές του οι ανθρώπινες φιγούρες φαίνονται να κινούνται σε ένα είδος θεάτρου του παραλόγου, εκφράζοντας την υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου που ψάχνει να βρει τη θέση του στον κόσμο. Στη μεγάλη καλλιτεχνική του πορεία έχει δεχτεί επιρροές από τα περισσότερα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής του: τον σουρεαλισμό, τον εξπρεσιονισμό, την Pop art και τον Neofigurativismo. Στο συγκεκριμένο πίνακα (ακρυλικό σε καμβά, διαστάσεων 200x200εκ.) ‘The Garden of St Furia’, που εκτίθεται στο Μουσείο Φρυσίρα, η λατινική λέξη Furia (= μανία, φούρια) ουσιαστικά περιγράφει και λεκτικά αυτό που βλέπουμε: την τρέλα μιας καθημερινότητας που εξελίσσεται πολύ διαφορετικά από ότι στον κήπο της Εδέμ. Η ζωή εδώ είναι εξοντωτικά γρήγορη και οι άνθρωποι —στην πλειονότητά τους «μισεροί»—κινούνται άναρχα σε ένα ανθρωπογενές περιβάλλον που προκαλεί άγχος. Στη μακριά καλλιτεχνική του πορεία δέχτηκε πολλά βραβεία και μεγάλες τιμές.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να μελετηθεί εντός του πλαισίου των εικαστικών —άλλωστε εικαστικό έργο είναι. Επειδή δεν είναι σωστό οι διδάσκοντες και οι μαθητές να κινούνται αποκλειστικά στο χώρο του βιβλίου —ιδιαίτερα σε ένα καλλιτεχνικό μάθημα— αλλά να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να ανατρέχουν σε ποικίλες πηγές, όπως επίσης και σε αυθεντικά έργα, οι επισκέψιμες ελληνικές συλλογές προφανώς μπορούν να εξυπηρετήσουν ακόμα και σε αυτό το επίπεδο. Ο διδάσκων μπορεί να προτείνει ερευνητικές εργασίες ατομικές ή ομαδικές με θέματα που ενδιαφέρουν τους μαθητές και που συνδέονται με τις επιδιώξεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, όπως η σύνδεση των εικαστικών με τα άλλα καλλιτεχνικά ή και με τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολείου. Ενθαρρύνοντας την ερευνητική διάθεση των μαθητών, ενισχύουμε την αυτενέργεια και την εμβάθυνση της γνώσης. Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο π.χ. μπορεί να αποτελέσει ένα δυνατό οπτικό ερέθισμα για να συζητηθεί η έννοια στην οποία μας υποβάλλει ο τίτλος του: στη furia! Ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι ένα συνονθύλευμα βιασύνης, άγχους, τρέλας. Όλα αυτά οπτικοποιούνται στον συγκεκριμένο πίνακα, όπως και σε πολλούς άλλους του Antonio Segui. Θα μπορούσε η μελέτη τους να συνδεθεί πρωτίστως με το μάθημα της γλώσσας και της λογοτεχνίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Segui Antonio, Segui Antonio
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE