Figure
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ελαιογραφία του Χρήστου Μαρκίδη που ανήκει στη συλλογή του Βλάση Φρυσίρα. Ο Χρήστος Μαρκίδης που παρουσιάζει πλούσια δραστηριότητα σε διαφορετικά πεδία της τέχνης και της έκφρασης (ζωγραφική, φωτογραφία, λογοτεχνία κλπ.) διακρίνεται για τον ανθρωποκεντρισμό, την στοχαστικότητα και την προσπάθεια υπέρβασης της ατομικότητας. Στο παρόν έργο που φέρει τον τίτλο «Φιγούρα’ παρουσιάζεται μια ανθρώπινη μορφή τοποθετημένη πλάγια μέσα σε ένα αβαθή, ολιγοχρωματικό χώρο. Είναι δύσκολο να διακρίνεις με σιγουριά εάν πρόκειται για άνδρα ή γυναίκα και αδύνατο να περιγράψεις τα ατομικά χαρακτηριστικά της. Πρόκειται για μια μορφή που υπερβαίνει το φύλο και το άτομο, μια αρχετυπική μορφή απαλλαγμένη από κάθε ίχνος αφηγηματικότητας και μυθιστορίας τυλιγμένη στο πέπλο του μυστηρίου και του αινίγματος. Εξίσου αινιγματικός εμφανίζεται και ο χώρος που παρουσιάζεται δίχως να αποκαλύπτεται προβάλλοντας μια εικόνα θαμπή που μετασχηματίζεται διαρκώς. Μια εικόνα που παρόμοια με το εικονιζόμενο υποκείμενο αποφεύγει να αποκτήσει συγκεκριμένη υπόσταση και οικοδομεί μια αιωρούμενη, ενορατική πραγματικότητα όπου η φθαρτότητα αποκτά μνημειώδεις διαστάσεις.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ Το έργο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών και της Ιστορίας της Τέχνης. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και να παρουσιάσουν και άλλα έργα του Μαρκίδη και να συζητήσουν το ιδιαίτερο εκφραστικό ύφος του. Μέσα από καθοδηγούμενη διερεύνηση μπορούν να ανακαλύψουν διαφορετικές διαστάσεις των εννοιών του «ωραίου», «αισθητικού», «καλαίσθητου» και να στοχαστούν γύρω από τις έννοιες «μοντέρνο» και «κλασικό». Προσεγγίζοντας το έργο διαισθητικά και συναισθηματικά και αξιοποιώντας ατομικά βιώματα και εμπειρίες μπορούν να εκφράσουν τις προσωπικές τους αντιλήψεις, απόψεις και συναισθήματα για το έργο του Μαρκίδη απαντώντας ελεύθερα στο ερώτημα της αισθητικής ικανοποίησης . Επιπλέον μπορούν να αναζητήσουν διαχρονικά έργα που συγγενεύουν με το προτεινόμενο έργο αποκτώντας συνείδηση της συνέχειας και της επικοινωνίας της εικαστικής έκφρασης και της τέχνης διαχρονικά. Τέλος με αφορμή το έργο μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές του συνθέσεις εστιάζοντας στην απόδοση μοναχικών μορφών στο χώρο εστιάζοντας στην διάταξη της σύνθεσης , την ένταση της χειρονομίας,και την απόδοση του νοήματος με οικονομία υλικών και μέσων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Μαρκίδης Χρήστος, Markidis Christos
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE