Προτείνεται οι μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου να κάνουν οπτική ανάλυση του έργου, ως προς το σχέδιο, το χρώμα και τα υλικά. Οι μαθητές του Δημοτικού και του Γυμνασίου μπορούν να ανακαλύψουν μέσα από έναν διάλογο με τους συμμαθητές τους και τον εκπαιδευτικό, τι σημαίνει προσωπογραφία και αυτοπροσωπογραφία. Μπορούν να πειραματιστούν, να σχεδιάσουν, να ζωγραφίσουν τους φίλους τους, τον εαυτό τους, την οικογένειά τους με τα αγαπημένα τους αντικείμενα.Οι μαθητές της Α΄Γυμνασίου θα μπορούσαν να μελετήσουν τη δομή του έργου, αλλά και να κατανοήσουν την έννοια της αφαίρεσης στην Τέχνη. Επίσης, στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο, προτείνεται οι μαθητές να ανακαλύψουν τις επιρροές που έχει δεχτεί ο Π.Φειδάκης να διερευνήσουν το καλλιτεχνικό έργο των δασκάλων του, Δ. Μυταρά, Γ. Μόραλη και Γ. Μαυροίδη και να εστιάσουν στο σημείο διαλόγου του ζωγράφου με τους δασκάλους του. Τέλος, οι μαθητές ενδεικτικά συστήνεται να διερευνήσουν την Ιστορία του πορτρέτου από την Αναγέννηση έως σήμερα.