Self Portrait (Amplicated), by V. Selimas
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο πίνακας είναι μια συμβολική διπλή αυτοπροσωπογραφία του Βασίλη Σελιμά, ενός σύγχρονου Έλληνα παραστατικού ζωγράφου της νεότερης γενιάς (γ.1983), και ανήκει στη συλλογή του Βλ. Φρυσίρα. Πρόκειται για έργο μεσαίου μεγέθους (70x70εκ), ζωγραφισμένο με ακρυλικά χρώματα σε καμβά. Ο ζωγράφος απεικονίζει τον εαυτό του δύο φορές μέσα στο ζωγραφικό χώρο: μια πιο κοντινή και μια πιο μακρινή απεικόνιση, με τις φιγούρες να στέκονται όρθια στραμμένες προς το κέντρο του πίνακα, χωρίς τα βλέμματα να επικοινωνούν μεταξύ τους. Φορούν τα ίδια ρούχα, αλλά στη μια περίπτωση το κεφάλι καλύπτεται με κουκούλα, και κρατούν με το ένα χέρι σκοινιά από τα οποία είναι δεμένα χελιδόνια που πετούν. H ανθρωποκεντρική ζωγραφική είναι το μέσο με το οποίο ο Βασίλης Σελιμάς εισάγει τον θεατή στις αινιγματικές του ιστορίες. Η ζωγραφική του χαρακτηρίζεται από έντονα αφηγηματικά στοιχεία που ισορροπούν μεταξύ ονείρου και ρεαλισμού. Χρησιμοποιεί έντονα τα σύμβολα, δημιουργώντας έναν παράλληλο κόσμο και διεγείροντας με τους υπαινιγμούς του το στοχασμό στον θεατή.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο πίνακας προσφέρεται για πολύπλευρη ανάλυση στο μάθημα των Εικαστικών ή σε θεματικές ερευνητικές εργασίες και σχολικές δραστηριότητες σχετικές με την ιστορία της τέχνης, τη σύγχρονη τέχνη (γενικότερα ή πιο συγκεκριμένα στον Ελλαδικό χώρο), τις ζωγραφικές τεχνοτροπίες και τάσεις, τη χρήση και την αποκωδικοποίηση των συμβόλων στη ζωγραφική και την εξέλιξη της μακραίωνης παράδοσης της αυτοπροσωπογραφίας των καλλιτεχνών. Όντας χαρακτηριστικό δείγμα μιας σύγχρονης ανθρωποκεντρικής παραστατικής προσέγγισης με έντονα συμβολικά στοιχεία, θα μπορούσε να μελετηθεί συγκριτικά με άλλες παλαιότερες αυτοπροσωπογραφίες σημαντικών ζωγράφων από διάφορες εποχές (Ντα Βίντσι, Ρέμπραντ, Βελάσκεθ, Βαν Γκογκ, Μπαίηκον, Φρίντα Κάλο κλπ) για να ανιχνευθούν διάφορες τάσεις στην αυτοπροσωπογραφία ανά εποχή και κίνημα.
Επιπλέον, τα έντονα συμβολικά στοιχεία του έργου και η ονειρική του διάσταση επιτρέπουν συγκρίσεις και αναφορές σε καλλιτέχνες και κινήματα που σχετίζονται με το συμβολισμό και το σουρεαλισμό. Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές μπορούν να ενθαρρυνθούν, όχι μόνο να αναγνωρίσουν και να αποκωδικοποιήσουν τα σύμβολα και να ανιχνεύσουν τον εσωτερικό κόσμο και την προσωπική αφήγηση του καλλιτέχνη, αλλά και να δημιουργήσουν δικά τους συμβολικά αυτοπορτραίτα και δικές τους προσωπικές αφηγήσεις στο μάθημα των Εικαστικών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Σελιμάς Βασίλης, Selimas Vasilis
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE