Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
The crazy woman of Leros island, Sacaillan
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Στον πίνακα του Εδουάρδου Σακαγιάν (1983-84, ακρυλικό σε καμβά, 150x100εκ.) απεικονίζεται , όπως δηλώνει ο τίτλος, μια γυναίκα που φιλοξενούνταν στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο του νησιού Λέρου. Ο Εδουάρδος Σακαγιάν σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με καθηγητές τον Δημήτρη Μυταρά και τον Γιάννη Μόραλη. Συνέχισε τις σπουδές του με την υποτροφία «Σπυρίδων Βικάτος» της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts στο Παρίσι με καθηγητή τον Leonardo Cremonini (1984-1987). Διακρίθηκε για τη δουλειά του και έχει αποσπάσει διάφορα βραβεία ζωγραφικής. Ο Σακαγιάν είναι ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης παραστατικής ζωγραφικής με κύρια χαρακτηριστικά των έργων του την ανθρωποκεντρικότητα, την υποκειμενικότητα, τη φορτισμένη χρωματικότητα. Η ζωγραφική του ξεκινά από την ρευστότητα και την ευαισθησία των υλικών. Είναι ένας συλλογισμός για την φόρμα που γίνεται εικόνα σαν χώρος του ειδώλου, της ψευδαίσθησης, της αντανάκλασης, της διαφανούς αντανάκλασης, της παραμορφωμένης αντανάκλασης. Για να εκτιμήσουμε την πρωτοτυπία και την μοναδικότητα των έργων του είναι απαραίτητο να καταλάβουμε ότι η ζωγραφική για εκείνον είναι πρακτική μεταξύ πειθαρχίας και ελευθερίας, ξεκινώντας από την ρευστότητα και την ευαισθησία των υλικών που χρησιμοποιεί.
Το Ψυχιατρικό Νοσοκοµείο Λέρου ιδρύθηκε µε τα Βασιλικά ∆ιατάγµατα στις 28-5-57 και δέχτηκε τους πρώτους 300 ασθενείς στις 2-1-1958 από το Λοιµοκαθαρτήριο Αθηνών, που είχαν µεταφερθεί εκεί από το ∆αφνί το 1953. Η ίδρυσή του στηρίχτηκε στην ιδέα να µετατραπούν τα άδεια κτίρια του ιταλικού ναυαρχείου στη Λέρο σε µια αποικία ψυχασθενών µε στόχο την απασχόλησή τους σε γεωργικές ασχολίες. Η επιλογή των ασθενών έγινε µε κριτήριο την έλλειψη επισκέψεων από συγγενικά πρόσωπα στα ιδρύµατα όπου νοσηλεύονταν για διάστηµα µεγαλύτερο των 12 µηνών. Σιγά σιγά ο αριθµός των ασθενών πολλαπλασιάστηκε, διότι µεταφέρθηκαν εκεί ασθενείς από τα ψυχιατρεία της Θεσσαλονίκης, των Χανίων και της Κέρκυρας. Στις αρχές τους 1980 το προσωπικό του ψυχιατρείου της Λέρου ανερχόταν σε χίλια περίπου άτοµα, αν και ο αριθµός των ψυχιάτρων ήταν µόνο δύο. Η πλειοψηφία του προσωπικού, που είχε φυλακτικό ρόλο, προήλθε απ' το ντόπιο πληθυσμό, ενώ για πολλά χρόνια ήταν ανύπαρκτη η επιστημονική στήριξη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του ιδρυματισμού και των άθλιων συνθηκών διαβίωσης των εγκλείστων, αφού δεν υπήρχε θεραπευτικό πλάνο. Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ξέσπασαν οι πρώτες καταγγελίες για τις κακές συνθήκες διαβίωσης των εγκλείστων στο ΚΘΛ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σταματήσουν οι μεταφορές ασθενών στη Λέρο με απόφαση του Υπουργείου Υγείας το 1982. Οι συνθήκες έχουν βελτιωθεί και σήμερα το ψυχιατρείο λειτουργεί ως Κ.Θ.-Κ.Υ.Λέρου (Κρατικό Θεραπευτήριο-Κέντρο Υγείας Λέρου).
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο δάσκαλος παρουσιάζει τον πίνακα του Σακαγιάν στους μαθητές του, τους χωρίζει σε ομάδες των δύο ατόμων και τους αφήνει να μελετήσουν το θέμα που αυτός ο πίνακας περιλαμβάνει και να συζητήσουν γι’ αυτό. Στη συνέχεια τους καλεί να απαντήσουν στις παρακάτω ερωτήσεις: Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτού του πίνακα; Πού θα μπορούσε να βρίσκεται αυτή η γυναίκα; Ποια είναι τα συναισθήματα που τους προκαλεί αυτός ο πίνακας; Στη συνέχεια τους αναφέρει τον τίτλο του πίνακα και καλεί τις ομάδες να αναζητήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο για τον ζωγράφο, να βρουν και άλλους πίνακές του και να σχολιάσουν τον ιδιαίτερο τρόπο ζωγραφικής του. Επίσης να βρουν από το διαδίκτυο και άλλους ζωγράφους που στο παρελθόν χρησιμοποίησαν μοντέλα από ιδρύματα (π.χ. Δομήνικος Θεοτοκόπουλος) και να αναζητήσουν τις πιθανές αιτίες γι’ αυτό. Επίσης να βρουν πληροφορίες για τη σημασία του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου για τη Λέρο και τους ασθενείς που φιλοξενούσε και για την ιδρυματική πολιτική στην Ελλάδα. Στο τέλος όλες οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις απαντήσεις τους στα παραπάνω ερωτήματα και γίνεται η σχετική συζήτηση.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
1:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5294
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
v1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education
> Painting PaintingPainting
Health Education Health EducationHealth Education > Mental Health - Interpersonal Relationships Mental Health - Interpersonal RelationshipsMental Health - Interpersonal Relationships > My feelings My feelingsMy feelings
Health Education Health EducationHealth Education > Mental Health - Interpersonal Relationships Mental Health - Interpersonal RelationshipsMental Health - Interpersonal Relationships > My feelings My feelingsMy feelings
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Σακαγιάν Εδουάρδος, Sacaillan Edouard
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator