An evening in the room, Εdouard Sacaillan, 1995
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πίνακας ζωγραφικής του Εδουάρδου Σακαγιάν, ενός σημαντικού εκπροσώπου της σύγχρονης παραστατικής ζωγραφικής με κύρια χαρακτηριστικά των έργων του την ανθρωποκεντρικότητα, την υποκειμενικότητα, τη φορτισμένη χρωματικότητα. Η παρουσιαζόμενη στον πίνακα ανθρώπινη μορφή φαίνεται να βρίσκεται σε περίσκεψη, και ενδεχομένως σε συναισθηματική φόρτιση. Ο Σακαγιάν επιδιώκει συχνά στο έργο του να προβάλει την τραγική πλευρά της πραγματικότητας και να κατανοήσει τον άνθρωπο που τη βιώνει. Σημαντική τραυματική εμπειρία στη ζωή του ζωγράφου ήταν η απώλεια των γονιών του. Σε συνέντευξή του (Athens Plus, 30/10/2009) αναφέρει: <<Μεγάλο μέρος της δουλειάς μου είναι σχετικά με τη διαχείριση της απώλειας και του πένθους, καθώς και ο φόβος της απώλειας. Μόνο στα πιο πρόσφατα έργα μου έχω αρχίσει να βλέπω τη ζωγραφική ως έναν τρόπο να διερευνήσω την έννοια του παραδείσου. Kαι πάλι είναι ένας απατηλός παράδεισος>>.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν το περιεχόμενο του εικονιζόμενου πίνακα ζωγραφικής και να διατυπώσουν εναλλακτικές ερμηνείες για το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει ο δημιουργός του. Είναι σημαντικό οι μαθητές να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούνται βλέποντας τον εικονιζόμενο πίνακα. Προτείνετε ακόμη να προσεγγίσουν το πρόσωπο που παρουσιάζεται στο έργο, και να υποθέσουν τα κοινωνικά του χαρακτηριστικά και τη συναισθηματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Μπορούν να επενδύσουν την εικόνα με λόγια δίνοντας φωνή στο εικονιζόμενο πρόσωπο. Είναι δυνατό επίσης να δημιουργήσουν ομαδικά μία σύντομη ιστορία που θα ξεκινά με τον τίτλο του πίνακα <<Ένα βράδυ στο δωμάτιο>>. Οι μαθητές μπορούν να επισημάνουν τις χρωματικές επιλογές του δημιουργού σε σχέση με το θέμα του έργου. Είναι δυνατό αντίστοιχα να επιλέξουν ένα θέμα από τη δική τους καθημερινότητα και να προβάλουν τα συναισθήματά τους με τη χρήση κάθε φορά κατάλληλων χρωμάτων και αξιοποιώντας τις γνώσεις τους στις χρωματικές κατηγορίες και κλίμακες (θερμά-ψυχρά, συμπληρωματικά, βασικά, τονικές κλίμακες).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Σακαγιάν Εδουάρδος, Sacaillan Edouard
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE