Double Self Portrait, Εdouard Sacaillan, 1988-89
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για έναν πίνακα ζωγραφικής που ανήκει στον Εδουάρδο Σακαγιάν, έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης ελληνικής παραστατικής ζωγραφικής. Με αρμένικη καταγωγή και τούρκικη υπηκοότητα ο Σακαγιάν ζει στη Θεσσαλονίκη, όπου αντιμετωπίζει τις δυσκολίες ενός παιδιού που φέρει διαφορετικά από τα κυρίαρχα πολιτισμικά και γλωσσικά στοιχεία. Σε πρόσφατη συνέντευξή του (To Bήμα, 27/1/2013) αναφέρει <<Βίωσα ένα μπάχαλο διγλωσσίας και δίπολου, μία πραγματικότητα που ούτε οι ίδιοι οι γονείς μου ήξεραν πώς να διαχειριστούν - παρ' ότι ήταν άνθρωποι καλλιεργημένοι>>. Το ζήτημα της ταυτότητας και της ετερότητας, της αυτοκριτικής και της αυτογνωσίας απασχολεί τον καλλιτέχνη στο συγκεκριμένο έργο του. Πρόκειται για έναν διάλογο ζωτικής σημασίας με τον εαυτό του. Αποστασιοποιείται από τον ίδιο, ώστε να μπορεί να διακρίνει τα θετικά και κυρίως τα αρνητικά του χαρακτηριστικά στην προσωπικότητα και το έργο του. Η διπλή διάσταση του εαυτού μπορεί να αφορά επίσης τον ίδιο και την εικόνα που έχουν σχηματίσει οι άλλοι για αυτόν. Η ταυτότητα είναι προϊόν συνεχούς αλληλεπίδρασης του εαυτού και των άλλων. 100 x 100, Λάδι σε καμβά.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν τον εικονιζόμενο πίνακα ζωγραφικής και να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλεί. Με κατευθυνόμενο διάλογο είναι δυνατό να εστιάσουν την προσοχή τους στο στα δύο πρόσωπα που παρουσιάζονται στον πίνακα και να συζητήσουν το ενδεχόμενο να πρόκειται για μία διπλή απεικόνιση του ίδιου προσώπου. Προτείνεται να συζητηθούν περιπτώσεις κατά τις οποίες είναι δυνατή αυτή η <<διπλή διάσταση>> του εαυτού μας, όπως η αλλαγή του εαυτού μας στο χρόνο, ο εαυτός μας με τα μάτια τα δικά μας και τα μάτια των άλλων, η αυτοκριτική, ο εαυτός μας στην πραγματικότητα και στον κόσμο της φαντασίας μας. Οι μαθητές μπορούν να κάνουν τη δική τους αυτοπροσωπογραφία μεταφέροντας αυτή τη διπλή οπτική του ζωγράφου στο έργο τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Intercultural Education Intercultural EducationIntercultural Education
TEACHING APPROACH
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Σακαγιάν Εδουάρδος, Sacaillan Edouard
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE