Νικου Χατζηκυριακου-Γκικα, Η θεραπεια του χωλου (διασκευη)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
To έργο αυτό του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα είναι αντίγραφο (μελάνι σε χαρτί, με διαστάσεις 0,15 x 0,13 μ.) από το αντίστοιχο έργο του γνωστού Αναγεννησιακού ζωγράφου Ραφαήλ. Πρόκειται για αποτύπωση με μελάνι σε χαρτί μίας από τις σκηνές του ομώνυμου έργου του Ιταλού ζωγράφου. Ο δημιουργός στο έργο του αυτό ξεφεύγει από τον κλασικισμό του Αναγεννησιακού έργου: Αποτυπώνει μόνο τις σκιές και εναλλάσσει μόνο το άσπρο και το μαύρο, δίνοντας έτσι την μοντέρνα εκδοχή του. Πιο έντονα σκιαγραφεί την φιγούρα του ζητιάνου στο μέσο του σχεδίου και της μάνας με το μωρό αριστερά του. Η θεματική του είναι εμπνευσμένη από το αντίστοιχο περιστατικό με το χωλό ζητιάνο που θεράπευσε ο Απόστολος Πέτρος με τον Ιωάννη, όπως περιγράφεται στις «Πράξεις Αποστόλων» της Καινής Διαθήκης. Το έργο φυλάσσεται στο Μουσείο Μπενάκη - Πινακοθήκη Γκίκα στην Αθήνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Διττή αξιοποίηση προσφέρεται για το συγκεκριμένο αντικείμενο τόσο στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής όσο και στα Θρησκευτικά. Στην πρώτη περίπτωση μελετάται η μοντέρνα εκδοχή ενός κλασικιστικού έργου ζωγραφικής ενώ στη δεύτερη περίπτωση η αποτύπωση ενός θαύματος της Καινής Διαθήκης στη μοντέρνα ζωγραφική.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Religious Education Religious EducationReligious Education > New Testament New TestamentNew Testament > Miracles MiraclesMiracles
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE