Συσσιτιο στη "Στεγη Δραπετσωνος"
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου στον Πειραιά την περίοδο 1942-1943. Απεικονίζει παιδί μόνο και πεινασμένο με το δελτίο τροφίμων στο χέρι να λαμβάνει συσσίτιο στη "Στέγη Δραπετσώνας" κατά τη γερμανική Κατοχή στην πρωτεύουσα. Η Βούλα Παπαϊωάννου εντάσσεται στο ρεύμα της «ανθρωπιστικής φωτογραφίας». Με τις φωτογραφίες της απεικονίζει και ταυτόχρονα καταγγέλλει τη βιαιότητα του πολέμου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία αυτή είναι δυνατό να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με το θέμα του παιδικού υποσιτισμού και της ορφάνιας κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής στην Αθήνα. Έτσι μπορεί να ξεκινήσει μια ευρύτερη συζήτηση στην τάξη για το θέμα του αμοραλισμού και της έλλειψης ανθρωπισμού στα χρόνια του πολέμου. Η εικόνα αυτή μπορεί να αποτελέσει όμως και εποπτικό υλικό στη διδασκαλία λογοτεχνικών κειμένων που αφορούν την πείνα στη διάρκεια της Κατοχής. Άλλωστε λογοτεχνία και ιστορία μπορούν να διδαχτούν διαθεματικά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
Εικόνα JPEG (.jpg),9,42 KB (9.656 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/889
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
TEACHING APPROACH
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE