α) Η σπουδή για το γνωστό γλυπτικό σύμπλεγμα του Γκίκα "Τέσσερα πρόσωπα από την Οδύσσεια: Η συνάντηση του Οδυσσέα και της Ναυσικάς" προτρέπει τους μαθητές να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο εργάζεται ο καλλιτέχνης, μέσα από πολλαπλά προσχέδια, για την ολοκλήρωση ενός έργου. Μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα την ποιότητα του δημιουργού και την βαθύτερη ουσία του έργου του. Κατανοούν επίσης το πολυεπίπεδο ταλέντο του που εκτείνεται σε όλα τα είδη της εικαστικής δημιουργίας: ζωγραφική, γλυπτική, σκηνογραφία, κοστούμια, εικονογράφηση βιβλίων. Επίσης, συνειδητοποιούν την ουσία της «ελληνικότητας» στο έργο του Γκίκα. β) Κατά την διδασκαλία των ομηρικών επών, μπορούν εξάλλου οι μαθητές να ερευνήσουν τους λόγους, για τους οποίους ο Όμηρος λειτουργεί ως πηγή έμπνευσης για πολλούς καλλιτέχνες. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να γίνει λεπτομερής συζήτηση για την έννοια της ελληνικότητας στην νεοελληνική λογοτεχνία και τέχνη γενιοκότερα.