Κατά τη διδασκαλία της νεοελληνικής τέχνης στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής και της Ιστορίας της Τέχνης στο μάθημα της Ιστορίας προτείνεται να ερευνήσουν οι μαθητές το ρεύμα της "ελληνικότητας", που αποτέλεσε μια θεμελιώδη έννοια για την γενιά του '30 και τους εκπροσώπους της. Οι σπουδές του Χατζηκυριάκου-Γκίκα πάνω σε αρχαιοελληνικά γλυπτά, με αφόρμηση την εικόνα αυτή, επιτρέπουν τη συνειδητοποίηση της έννοιας αυτής. Μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα οι μαθητές θα κληθούν να τεκμηριώσουν την έννοια της "ελληνικότητας" στη νεοελληνική τέχνη. Κατ' επέκταση, οι μαθητές μπορούν να αναφερθούν και στην ευρωπαϊκή τέχνη γενικότερα, τονίζοντας το ρόλο της ελληνορωμαϊκής παράδοσης μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα. Οι ίδιοι θα μπορούσαν να ασκηθούν σε παρόμοιες σπουδές από φωτογραφίες, εκμαγεία ή τα ίδια τα αρχαία γλυπτά κατά τις εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία.