Σχεδιο του υποκαταστηματος της Εθνικης Τραπεζας της Ελλαδος στη Θεσσαλονικη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για φωτογραφία που απεικονίζει την όψη της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη. Αποτελεί γραμμικό σχέδιο του Νικολάου Μητσάκη, με το οποίο συμμετείχε στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό του 1925 για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας, χωρίς όμως να επιλεγεί. Κυριαρχεί η γεωμετρικότητα και η αφαίρεση. Αντλείται από τη συλλογή "Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής" του Μουσείου Μπενάκη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή την εικόνα της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, οι μαθητές μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις φύλλου εργασίας, το οποίο θα περιλαμβάνει ερωτήσεις που θα στοχεύουν στην ανάδειξη του έργου της Εθνικής Τράπεζας στην οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας και ειδικότερα στην αποκατάσταση των προσφύγων του 1922. Επίσης, h φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής στον τομέα της Αρχιτεκτονικής, με στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές τη χρησιμότητα του σχεδίου στον τομέα του σχεδιασμού και της κατασκευής οποιουδήποτε ανθρώπινου έργου. Ο εκπαιδευτικός καθοδηγεί τους μαθητές να συγκεντρώσουν φωτογραφίες και σχέδια όψεων του ίδιου ή άλλων κτηρίων της Εθνικής Τράπεζας, ώστε να συσχετίσουν το κτήριο με άλλα σχέδια του ίδιου κτηρίου ή άλλων κτηρίων. Μπορούν να παρατηρήσουν και να συγκρίνουν το σχέδιο του Μητσάκη με το τελικό σχέδιο που επιλέχθηκε για την κατασκευή του κτηρίου, να προσδιορίσουν τα κλασικά στοιχεία στην αρχιτεκτονική του και να διακρίνουν τις επιδράσεις από την τέχνη του 5ου αι.π.Χ. Η εργασία τους μπορεί να έχει τη μορφή προβολής παρουσίασης


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΡΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE