Μικρασιατικος πολεμος. Παρεα ανδρων. Μικρα Ασια, 1920
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην εικόνα βλέπουμε Έλληνες σε στιγμές ηρεμίας, λίγο πριν την ελληνική προέλαση στο εσωτερικό της Μικράς Ασίας, τον Ιούνιο του 1920. Ο ελληνικός στρατός, κατά την 1η περίοδο των επιχειρήσεων του Μικρασιατικού Πολέμου (Μάιος 1919 – Νοέμβριος 1920), σημείωσε αρκετές στρατιωτικές επιτυχίας και προωθήθηκε σε γραμμή πολύ πιο ανατολικά από εκείνη που όριζε η Συνθήκη των Σεβρών. Πολιτικές εξελίξεις, όμως, στην Ελλάδα ανέτρεψαν τον Βενιζέλο, αφού στις εκλογές του Νοεμβρίου του 1920 δεν εξελέγη ούτε καν βουλευτής, ενώ στην Τουρκία ο Μουσταφά Κεμάλ εδραιωνόταν όλο και πιο γερά. Παράλληλα, η άνοδος του Κωνσταντίνου στον θρόνο προκάλεσε τη δυσφορία των "συμμαχικών" δυνάμεων απέναντι στην Ελλάδα. Ο ελληνικός στρατός αναγκάστηκε να αποχωρήσει οριστικά από την Μικρά Ασία, τον Σεπτέμβριο του 1922, και ο πόλεμος τελείωσε με την ήττα των Ελλήνων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για την εισαγωγή των μαθητών στα πολεμικά γεγονότα που ακολούθησαν της μικρασιατικής εκστρατείας αλλά και ως μέσο για τη σύγκριση του ¨πριν¨ και του ¨μετά¨ ενός καταστροφικού για τους Έλληνες πολέμου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΟΛΕΣΙΑ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE