Σπασιμο πετρας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Κατά το χρονικό διάστημα 1945–1950, η φωτογράφος Βούλα Θεοχάρη Παπαϊωάννου περιηγήθηκε στην ελληνική ύπαιθρο και κατέγραψε τις δύσκολες συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων της μετά την κατοχή, συλλαμβάνοντας με τον φακό της προσωπικές ιστορίες και φυσιογνωμίες απλών ανθρώπων. Στη συγκεκριμένη φωτογραφία παρατηρούμε έναν άνδρα κρατώντας μια βαριοπούλα να σπάει πέτρες με την βοήθεια μιας γυναίκας. Πιθανόν, η γυναίκα αυτή να είναι η σύζυγος του θέλοντας με αυτό τον τρόπο η φωτογράφος να δείξει την αλληλοβοήθεια, συμβολίζοντας παράλληλα τις κοινωνικές δομές της οικογένειας. Ο αγώνας των ταλαιπωρημένων από τις κακουχίες ανθρώπων για επιβίωση όπως αποτυπώθηκε από το φακό της με σεβασμό, καθαρή ματιά και διακριτική συμμετοχή, αποκτά παγκοσμιότητα και αντανακλά τη πίστη στη δύναμη του απλού ανθρώπου και στην αξία της ζωής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη φωτογραφία ως εποπτικό μέσο στο μάθημα της Ιστορίας για τη μελέτη της καθημερινότητας των ανθρώπων εκείνης της εποχής. Επίσης, το έργο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ντοκουμέντο για να διερευνηθεί ο λόγος που αποτυπώθηκε η φωτογραφία από τη φωτογράφο Βούλα Παπαϊωάννου. Στο μάθημα των Εικαστικών, η φωτογραφία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως μελέτη για την καλλιτεχνική σημασία της, αλλά και ως πηγή έμπνευσης από τους μαθητές για τη δημιουργία πρότυπου εικαστικού έργου με θέμα τον άνθρωπο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Issues of Visual Arts Issues of Visual ArtsIssues of Visual Arts
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΑΡΡΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE