Γυναικειο πορτραιτο.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ιστορική ασπρόμαυρη φωτογραφική απεικόνιση γυναίκας από τη Σύρο, γύρω στα 1860. Η φωτογραφία αποτελεί σημαντικό ιστορικό ντοκουμέντο ανάλυσης και διερεύνησης της θέσης της γυναίκας στην ακμάζουσα εμπορικά και κοινωνικά εκείνη την εποχή, κοινωνία της Σύρου, καθώς το 1860 η Σύρος ήταν το πρώτο εμπορικό λιμάνι της Ελλάδας. Η εικόνα είναι πολυτροπικά σημαντική καθώς το πρόσωπο κοιτάζει προς το θεατή σε μια σχέση συμβολικής σημειωτικής επαφής, μιας σχετικά στενής, οικείας διάδρασης μεταξύ απεικονιζόμενων προσώπων και θεατή.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο της φωτογραφικής απεικόνισης της γυναίκας της Σύρου μπορεί να αποτελέσει διδακτικό αντικείμενο τόσο στα πλαίσια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσο και για τους μαθητές των απεικονιστικών επαγγελματικών σχολών φωτογραφίας. Στα πλάισια του μαθήματος της αισθητικής αγωγής ή της επαγγελματικής φωτογραφίας οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά με τη βοήθεια φύλλων εργασίας μπορούν να μελετήσουν την τεχνική φωτογραφικής απεικόνισης του γυναικείου προσώπου εκείνης της εποχής και των πολυτροπικών σημασιολογικών λειτουργιών που αυτή επιτελεί, ώστε να ερμηνεύσουν την ενδυμασία και τον τρόπο στησίματος του γυναικείου προσώπου. Ειδικότερα στη συγκεκριμένη φωτογραφική τεχνική που υιοθετεί ο φωτογράφος, τα απεικονιζόμενα πρόσωπα κοιτάζουν προς το θεατή σε μια σχέση συμβολικής σημειωτικής επαφής, μιας σχετικά στενής, οικείας συναισθητικής διάδρασης μεταξύ απεικονιζόμενων προσώπων και θεατή. Στα πλάισια επίσης του μαθήματος της Ιστορίας ή της διαχρονικής μελέτης της θέσης της γυναίκας στην Ελληνική κοινωνία και ειδικότερα της κοινωνίας της Σύρου, που τη συγκεκριμένη εποχή ευημερούσε εμπορικά και επομένως οικονομικά, οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν σε ομάδες και μέσω φύλλων εργασίας τη θέση της Ελληνίδας στην Ελληνική κοινωνία όπως αυτή ερμηνεύεται μέσα από τη μόδα, το στυλ και την πολυτροπική ανάλυση της συγκεκριμένης εικόνας εποχής. Οι μαθητές επίσης μπορούν με την κατάλληλη ενθάρρυνση να προσπαθήσουν να ερμηνεύσουν την προσωπικότητα, το χαρακτήρα, τη θέση ή την εργασία της γυναίκας και να προσπαθήσουν να βγάλουν δικά τους συμπεράσματα για το σκοπό της συγκεκριμένης φωτογράφησης(επίλυση προβλήματος και συναισθητική πολυτροπική ανάλυση). Η εικόνα μπορεί κάλλιστα στα πλαίσια του μαθήματος της τοπικής Ιστορίας να συμπεριληφθεί και σε έκθεση παρουσίασης της εικόνας της Συριανής Ελληνίδας διαχρονικά μαζί με άλλες φωτογραφίες άλλων εποχών και να γίνει μια διαχρονική ανάλυση της κοινωνιολογικής θέσης της γυναίκας στην Συριανή ή γενικότερα την Ελληνική κοινωνία σε διάφορες εποχές και σήμερα. Τέλος μπορεί να γίνει και σύγκριση της οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης της Σύρου τότε και σήμερα μέσα από την ανάλυση της θέσης της γυναίκας στην κοινωνία της Σύρου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
Ίσως χρειαστεί πρόγραμμα βελτίωσης ανάλυσης εικόνας.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4874
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
cognitivist
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΣΜΙΔΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE