Η Ανατολικη πλευρα του Παρθενωνα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο ψηφιακό αντικείμενο εικονίζεται η ανατολική πλευρά του Παρθενώνα έτσι όπως αυτή αποτυπώθηκε από τον αρχαιολόγο και φωτογράφο A.N.Normand (1851). Η οικοδόμηση του Παρθενώνα υπό την επίβλεψη των σημαντικότερων αρχιτεκτόνων και γλυπτών της αρχαιότητας, όπως του Φειδία, του Ικτίνου και του Καλλικράτη, αποκαλύπτει το αποκορύφωμα της εξελικτικής πορείας που γνώρισε η αρχαία ελληνική αρχιτεκτονική και τέχνη, κάτω από την επίδραση των αισθητικών αντιλήψεων και των τεχνικών γνώσεων της αρχαϊκής εποχής, αφήνοντας κληρονομιά με τεράστια και παγκόσμια επιρροή. Η φωτογραφία του περιηγητή καταφέρνει να μεταφέρει στην υπόλοιπη Ευρώπη μια ιδανική εικόνα της πόλης, συνδέοντάς την με τον αρχαίο ελληνικό κλασσικό πολιτισμό.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει αφορμή τόσο για την επαφή των μαθητών/τριών με το μνημείο του Παρθενώνα όσο και με το έργο των περιηγητών και τη συμβολή τους στην ανανέωση του ενδιαφέροντος για τον ελληνικό πολιτισμό. Όπως ο ίδιος ο αρχιτέκτονας και φωτογράφος Alfred Nicolas Normand υπογραμμίζει -σε μια επιστολή του χρονολογημένη στα 1851- το θέαμα και τα μνημεία που αντίκρισε στην Ακρόπολη τον αποζημίωσαν για τις όποιες δοκιμασίες και απογοητεύσεις του ταξιδιού του στην Ελλάδα. Η εικόνα του Παρθενώνα επισκιάζει τις υπόλοιπες εικόνες της πόλης της Αθήνας «συστήνοντας» την Ελλάδα ως μέρος του υπόλοιπου πολιτισμένου κόσμου.
Παράλληλα η σύγκριση της φωτογραφίας του A.N.Normand με σύγχρονες απεικονίσεις του Παρθενώνα μπορεί να συμβάλλει στη συζήτηση και την καταγραφή των αλλαγών που υπέστη το μνημείο στο πέρασμα του χρόνου όπως και στην επισήμανση της ανάγκης κατάλληλης συντήρησης και φροντίδας. Από την άλλη πλευρά η παρουσίαση εικόνων με κτίρια διαφόρων χωρών (Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο, Κρατική αρχαιολογική συλλογή στο Μόναχο ή ο Παρθενώνας του Νάσβιλ στις Ηνωμένες Πολιτείες), στα οποία είναι εμφανής η επίδραση της αρχαιοελληνικής αρχιτεκτονικής μπορεί να συμβάλλει στην εκτίμηση της αξίας του κορυφαίου αυτού έργου, που άσκησε τεράστια επιρροή στην αρχιτεκτονική των εποχών που ακολούθησαν μέχρι σήμερα. Μάλιστα η σύγκριση του μνημείου με το εξωτερικό του κτιρίου των προαναφερόμενων μουσείων μπορεί να οδηγήσει επίσης στην ανάπτυξη επιχειρηματολογίας για την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1851 μ.χ. (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Intercultural exchanges Intercultural exchangesIntercultural exchanges
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE