Η φωτογραφία εικονίζει τα έργα διάνοιξης της διώρυγας στον Ισθμό της Κορίνθου. Ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Η σημασία της διώρυγας φαίνεται και από την ιστορική αναδρομή. Η ιδέα της διώρυγας υπήρχε ήδη από την εποχή του Περίανδρου, το 602 π.Χ. Ο πρώτος που προσπάθησε την υλοποίησή της ήταν ο Νέρων, το 66 μ.Χ., σε σχέδια του Ιούλιου Καίσαρα και του Καλιγούλα. Μετά το θάνατο του Νέρωνα, συνέχισε την προσπάθεια ο Ηρώδης ο Αττικός, ο οποίος όμως την εγκατέλειψε. Η συζήτηση μπορεί να στραφεί γύρω από την έννοια της παρέμβασης του ανθρώπου στο φυσικό του περιβάλλον, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του, η οποία γίνεται όλο και πιο έντονη με την πρόοδο της τεχνολογίας. Επίσης καλό είναι να συζητηθεί και η σημασία που έχουν τα μεγάλα έργα υποδομής όπως αυτό, για την οικονομική πρόοδο ενός κράτους. Η υλοποίησή της την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη, δεν ήταν τυχαία, καθώς ο ίδιος αποφάσισε επίσης την αποξήρανση της λίμνης Κωπαΐδας, αλλά και τη δημιουργία του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Ενδιαφέρον θα έχει επίσης η σύγκρισή της με τη διώρυγα του Παναμά, έργο του οποίου οι διαστάσεις είναι πολλαπλάσιες.