Επιστροφη απο ασκηση της πολιτοφυλακης, Αϊδινι, 1922
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα παρουσιάζει την επιστροφή πολιτών στην περιοχή του Αϊδίνιου στη Μ. Ασία μετά το τέλος στρατιωτικής άσκησης της πολιτοφυλακής την άνοιξη του 1922. Οι συχνές επιθέσεις και οι βιαιοπραγίες από Τσέτες, Τούρκους στρατιώτες που είχαν σχηματίσει ληστοσυμμορίες και η ανάγκη διασφάλισης της τάξης και της προστασίας των περιοχών τους κινητοποίησαν τους Έλληνες να δημιουργήσουν ομάδες πολιτοφυλακής. Η πολιτοφυλακή σε αρκετές ελληνοκατοικημένες περιοχές διαδραμάτισε σημαντικό αμυντικό ρόλο με την υποχώρηση του ελληνικού στρατού το καλοκαίρι του 1922 και την εισβολή σε αυτές τόσο Τσετών όσο και του τακτικού τουρκικού στρατού. Ο σχηματισμός πολιτοφυλακής στα Βουρλά της Μικράς Ασίας αποτέλεσε ένα είδος αμοιβαίας συμφωνίας για την παροχή ασφάλειας ανάμεσα στους Τούρκους και τους Έλληνες κατοίκους, επικυρωμένη από τον Τούρκο μουφτή και τον αρχιερατικό επίτροπο του μητροπολίτη Εφέσου αντίστοιχα (Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Μικρασιατικός Πόλεμος, τ. ΙΕ', Εκδοτική Αθηνών).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα αναδεικνύει μία μη ιδιαίτερα προβεβλημένη πλευρά της ιστορίας του Μικρασιατικού Πολέμου, την οργάνωση και το ρόλο της πολιτοφυλακής. Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν τη φωτογραφία αξιοποιώντας συνδυαστικά το χειρόγραφο σχόλιο που βρίσκεται στο κάτω μέρος της, το οποίο δηλώνει ότι πρόκειται για ένα προσωπικό ενθύμιο. Ανήκε ενδεχομένως σε κάποιο κάτοικο της περιοχής του Αϊδίνιου, έναν <<αφανή>> ήρωα της ιστορίας, που συμμετείχε στην πολιτοφυλακή για να προστατέψει την οικογένεια και την περιουσία του. Οι μαθητές μπορούν να συζητήσουν και να συμπεράνουν τους λόγους σχηματισμού και δράσης τέτοιων ομάδων πολιτοφυλακής σε περιοχές της Μικράς Ασίας κατά την περίοδο 1919-1922. Μπορούν επίσης να αναζητήσουν μαρτυρίες για τον τρόπο ζωής στις μικρασιατικές περιοχές πριν και μετά τον Πόλεμο τόσο μέσω μαρτυριών συγγενικών προσώπων, προσφύγων β΄και γ΄ γενιάς όσο και σε αρχεία προφορικών ιστοριών Μικρασιατών προσφύγων. Ενδεικτικά αναφέρονται το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών, το Ιστορικό Αρχείο Προσφυγικού Ελληνισμού του Δήμου Καλαμαριάς, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού- Τμήμα Γενεολογίας και Προφορικής Ιστορίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE