Πωλητης πολεμικου λαχειου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην ασπρόμαυρη εικόνα εποχής διακρίνεται ένας λαχειοπώλης κρατώντας τον ξύλινο λαχειοστάτη και δίπλα του είναι ένα κοριτσάκι. Πίσω ακριβώς υπάρχει μια πολύ μεγάλη αφίσα που διαφημίζει το λαχείο και προβάλλει ότι πρόκειται για το Πολεμικό Λαχείο και ότι τα έσοδά του θα προορίζονται για πολεμικούς σκοπούς και για την υπεράσπιση της πατρίδας, καθώς δείχνει ένα στρατιώτη εποχής του πολέμου του Σαράντα και δίπλα του έναν αρχαίο πολεμιστή. Στα τέλη του 1940, και μετά την προσωρινή αναστολή κυκλοφορίας του Εθνικού Λαχείου, συστάθηκε το Μέγα Πολεμικόν Λαχείον ένα απλό λαχείο που κυκλοφορούσε σε τετράδες και σε σειρές από 100.000 αριθμούς η κάθε μία. Το λαχείο είχε μικρή διάρκεια ζωής και έκανε συνολικά πέντε μηνιαίες κληρώσεις, μέχρι την κατάργησή του τον Ιούλιο του 1941. Τη διάθεσή του ανέλαβε το δίκτυο διάθεσης των πρακτόρων Εθνικού Λαχείου και προνομιακά η μεταξική οργάνωση νεολαίας Ε.Ο.Ν.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα αποτελεί τον προκαταβολικό οργανωτή και μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά από τον εκπαιδευτικό κατά τη διδασκαλία του έπους του Σαράντα όπου για την άμυνα της πατρίδας των ιταλικών και γερμανικών δυνάμεων χρησιμοποιήθηκαν για τη συντήρηση και υλική υποστήριξη των στρατιωτικών δυνάμεων της χώρας μας πολλοί τρόποι, όπου ένας από αυτούς ήταν και η έκδοση του πολεμικού λαχείου. Δίνεται έτσι η ευκαιρία στους μαθητές να κατανοήσουν τη συνολική προσπάθεια που έγινε για την άμυνα της χώρας και μπορούν να κληθούν οι ίδιοι από τον εκπαιδευτικό να βρουν και άλλους παρόμοιους τρόπους υποστήριξης του πολέμου του Σαράντα εκείνης της εποχής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ, ΠΑΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE