Εργασιες κατασκευης σιδηροδρομικου σταθμου στο Λιανοκλαδι
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στη φωτογραφία του Ιωάννη Λάμπρου απεικονίζονται οι εργασίες κατασκευής του σιδηροδρομικού σταθμού στο Λιανοκλάδι το 1948-1949.Ο σταθµός Λιανοκλαδίου ολοκληρώθηκε στις αρχέςτης δεκαετίας του ’50, σε αντικατάσταση του παλαιού σταθµού, που καταστράφηκε κατά τον πόλεµο του ’40. Είναι ένα δώροφο, επίµηκες, διαµπερές κτίριο µε απλή ορθογώνια κάτοψη εντάσσεται µορφολογικά στον απόηχο του ελληνικού Μοντερνισµού και συγγενεύει µε πολλά κτίρια δηµόσιας χρήσης της ίδιας εποχής στην Ελλάδα. Ο Ιωάννης Δ. Λάμπρος (1915-1988) ήταν ερασιτέχνης φωτογράφος, πρόεδρος της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας (1968-1975) και διοικητής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος. Με τον φακό του κατέγραψε την ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων εκφράζοντας παράλληλα την πορεία της καλλιτεχνικής ασπρόμαυρης φωτογραφίας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα προτείνεται να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για να γνωρίσουν οι μαθητές την εξέλιξη των σιδηροδρόμων. Να χωριστούν σε ομάδες και να αναζητήσουν πληροφορίες για την εξέλιξη των τρένων από την πρώτη ατμομηχανή που κατασκευάστηκε ως σήμερα. Να βρουν και εικόνες τις οποίες θα αντιστοιχήσουν και θα τις ενσωματώσουν στην παρουσίαση που θα φτιάξουν. Επίσης να αναζητήσουν πληροφορίες για την εξέλιξη των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των σιδηροδρομικών σταθμών. Να γίνει σύγκριση και με τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΓΟΥΡΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE