Ο αρχαιολογικος χωρος της Τιρυνθας.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η Τίρυνθα είναι πόλη της Αργολίδας στην Πελοπόννησο. Αρχαιολογικές ανασκαφές στην περιοχή πραγματοποιήθηκαν την περίοδο 1884-1885 από τον Ερρίκο Σλήμαν, που έφερε στο φως την αρχαία Τίρυνθα και τα ξακουστά «κυκλώπεια» τείχη της, τα οποία, σύμφωνα με το μύθο, έχτισαν οι ίδιοι οι Κύκλωπες. Ο πρώτος μυθικός βασιλιάς της πόλης ήταν ο Προίτος, αδερφός του Ακρίσιου, βασιλιά του Άργους. Στη μυθολογία, ο βασιλιάς της Τίρυνθας, Ευρυσθέας, διέταξε τους άθλους του ήρωα Ηρακλή. Η Τίρυνθα καταστράφηκε ολοσχερώς από τους Αργείους τον 5ο αιώνα π.Χ. και ο πληθυσμός της εξορίστηκε.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο παρόν μαθησιακό αντικείμενο (ΜΑ) απεικονίζεται ο αρχαιολογικός χώρος της Τίρυνθας, φωτογραφικό αποτύπωμα γύρω στα 1897. Το (ΜΑ) παρέχει στον εκπαιδευτικό οπτικό υλικό μέσα από το οποίο οι μαθητές μπορούν να ευαισθητοποιηθούν του απέναντι στα δημιουργήματα της αρχαίας εποχής αλλά και να εκτιμήσουν την πολιτισμική τους κληρονομιά. Επίσης δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν αντιπροσωπευτικά δείγματα της αρχιτεκτονικής της κλασικής εποχής, να αναγνωρίσουν τη σημασία της ιστορίας και του πολιτισμού του τόπου που ζουν και να σχηματίσουν µια πρώτη αντίληψη της έννοιας του ’’κλασικού’’. Επίσης οι μαθητές μπορούν να προσανατολιστούν στο συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο και στο ευρύτερο περιβάλλον αλλά να περιγράφουν και να βιώσουν την αλλαγή που συντελείται στο φυσικό περιβάλλον σε διάφορες χρονικές περιόδους αλλά και να επιχειρούν να ερμηνεύουν τις μεταβολές του ανθρώπου (βιολογική εξέλιξη) και του περιβάλλοντός του στην πορεία του χρόνου. Στο παρόν μαθησιακό αντικείμενο (ΜΑ) περιγράφεται ο αρχαιολογικός χώρος της Τίρυνθας. Δραστηριότητες που ενδεικτικά αναφέρονται είναι: • Οι μαθητές συζητούν τους λόγους για τους οποίους τα έργα αυτής της περιόδου συγκεντρώνουν τον παγκόσμιο θαυμασμό και εκτιμούν ο γεγονός ότι και σήμερα εξακολουθούν να συγκινούν. • Συζητούν για τη σημασία διάσωσης και διατήρησης των μνημείων. • Συμπληρώνουν χάρτες, λεξιλογικές ασκήσεις, ακροστιχίδες, σταυρόλεξα, αντιστοιχίσεις, ασκήσεις σωστού - λάθους, ανακεφαλαιωτικά κείμενα, λεξιλογικές ασκήσεις, πίνακες διπλής εισόδου κτλ. (Γεωγραφία, Γλώσσα, κλ.π.). • Συζητούν και πραγματοποιούν επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της περιοχής τους με σκοπό την εκ του σύνεγγυς γνωριμία με τα δημιουργήματα της αρχαίας εποχής. Για τους μεγαλύτερους μαθητές προτείνεται επίσης : Σχέδιο εργασίας µε θέμα: ¨ Τίρυνθα: Ο αρχαιολογικός χώρος. ¨ Οι μαθητές πραγματοποιούν επισκέψεις, παρατηρούν, καταγράφουν, φωτογραφίζουν, αναπαριστούν εικαστικά, περιγράφουν γραπτά ή προφορικά και επεξεργάζονται σχετικό θέμα πολύπλευρα .


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1897 μ. Χ. (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΥΣΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE