Άποψη του Παρθενωνα απο τα βορειοδυτικα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του 1870 που αποτυπώνει την όψη του Παρθενώνα από τη βορειοδυτική πλευρά. Το μνημείο παρουσιάζεται κατεστραμμένο και παραμελημένο, έρημο και άδειο από επισκέπτες, μοιάζει να διεκδικεί το μερίδιο προσοχής και φροντίδας που του αναλογεί. Το μνημείο μισογκρεμισμένο, λεηλατημένο απο τους "ειδικούς" της εποχής περιμένει τη δική του δικαίωση. Η εικόνα δημιουργεί στο θεατή συναισθήματα εγκατάληψης και παραμέλησης εικόνα που συνάδει αρμονικά με το πτωχευμένο νεοσύστατο Ελληνικό κράτος εκείνης της εποχής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς ως εποπτικό υλικό στο πλαίσιο άμεσης διδασκαλίας στο μάθημα της Ιστορίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές του Δημοτικού το μνημείο του Παρθενώνα την εποχή του 1870 και να τη συγκρίνουν με αντίστοιχες εικόνες της σύγχρονης εποχής παρατηρώντας και κατανοώντας έτσι τις διαφορές που υπάρχουν. Μπορεί επίσης να μελετηθεί η φωτογραφία συγκριτικά με την πολιτική κατάσταση της Ελλάδος την εποχή που τραβήχτηκε.
Εναλλακτικά το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές του γυμνασίου με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ως ιστορική πηγή, στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης, στο μάθημα της Ιστορίας ή σε project στην Ευέλικτη Ζώνη και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο. Μπορούν να διερευνηθούν θέματα που αφορούν τη συγκριτική μελέτη του μνημείου όπως αποτυπώνεται τότε σε σχέση με τη σύγχρονη όψη του, την αναστήλωση που έχει συντελεστεί, το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον από το οποίο περιστοιχίζεται.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE