Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει την εικόνα του Ναυπλίου με το Παλαμήδι για να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τη συγκεκριμένη πόλη και την ιστορία της. Οι μαθητές, εργαζόμενοι κατά ομάδες, μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για την οικοδόμηση του κάστρου από τους Βενετούς και πώς αυτό χρησιμοποιήθηκε από τους ίδιους, από τους Τούρκους, αλλά και από το ελεύθερο ελληνικό κράτος. Στη συνέχεια οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν τα συμπεράσματα της έρευνάς τους, ώστε να επεκτείνουν τις γνώσεις τους στην ιστορία όλης της Πελοποννήσου, της οποίας η ιστορική μοίρα ήταν ανάλογη από την άλωση της Κωνσταντινούπολης μέχρι σήμερα.