Κοντακιο, εκκλησιαστικος βυζαντινος υμνος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το Κοντάκιο είναι πολυστροφικός ύμνος, αποτελούμενο από το προοίμιο ή κουκούλιο και τους οίκους ή στροφές. Στο προοίμιο ο ποιητής περιγράφει την υπόθεση του ύμνου, την οποία εκτεταμένα αναλύει στις επακόλουθες στροφές. Τα Κοντάκια κατείχαν σημαντική θέση στην εκκλησιαστική λατρεία, μέχρι που αργότερα τη θέση τους κατέλαβαν οι κανόνες. Σήμερα, διατηρούνται οπό το κοντάκιο εν χρήσει μόνο το προοίμιο, εκτός εκείνου της εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, το γνωστό ως Ακάθιστος ύμνος ή Χαιρετισμοί της Θεοτόκου που έμεινε ολόκληρο. Το συγκεκριμένο κοντάκιο εφαρμόζεται από της Κυριακής του Πάσχα μέχρι της απόδοσης (παραμονή της Αναλήψεως).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο χειρόγραφο μπορεί να αξιοποιηθεί στη καταγραφή των τροπαρίων, στην ιστορική εμφάνιση των ύμνων και στη μελέτη της δομής και της θέσης τους στη λατρεία στο μάθημα της Υμνολογίας των γυμνασιακών τάξεων των Εκκλησιαστικών και Μουσικών σχολείων. Επίσης, μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία του μαθήματος της Βυζαντινής Μουσικής με τη μελέτη της ποίησης και της μελώδησης των ύμνων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Music Library of Greece
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical Art Ecclesiastical ArtEcclesiastical Art > Hymnography HymnographyHymnography
Music Education Music EducationMusic Education > Greek traditional music Greek traditional musicGreek traditional music
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Nileas Kamarados (Composer) /Νηλέας Καμαράδος (Συνθέτης)
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΟΛΛΙΣ ΑΔΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
publisher: Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE