Dimitrios Gounaris
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η φωτογραφία απεικονίζει τον πολιτικό Δημήτριο Γούναρη (1867- 1922), που είχε εκλεγεί τρεις φορές πρωθυπουργός της Ελλάδας. Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη, κατανόηση και διερεύνηση του πολιτικού συστήματος της Ελλάδας από το 1902, έτος κατά το οποίο πολιτεύεται για πρώτη φορά ο Γούναρης έως το 1922, έτος κατά το οποίο εκτελείται από το έκτακτο στρατοδικείο το οποίο είχε συγκληθεί για τη δίκη των υπευθύνων της Μικρασιατικής καταστροφής με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές την προσωπικότητα του Δημήτριου Γούναρη και το πολιτικό του πρόγραμμα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας ως έναυσμα για να ξεκινήσει μια συζήτηση για τον Δημήτριο Γούναρη. Ο εκπαιδευτικός θα δείξει στους μαθητές τη φωτογραφία και θα διερευνήσει τις προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών. Αν διαπιστώσει ότι κάποιοι μαθητές έχουν λανθασμένες απόψεις (π.χ. ένταξη σε λανθασμένη ιστορική περίοδο) με την κατάλληλη καθοδήγηση θα εξαλείψει τυχόν ασάφειες. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός στο εργαστήριο πληροφορικής θα μπορούσε να ζητήσει από τους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με φωτογραφίες του Δημήτριου Γούναρη. Επίσης, θα μπορούσαν οι μαθητές να δημιουργήσουν ένα χρονολόγιο ή μια χρονογραμμή όπου θα επισημαίνονται οι σημαντικοί σταθμοί της πορείας του. Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, οι ίδιοι οι μαθητές θα αναζητήσουν τη γνώση και θα διερευνήσουν ζητήματα που σχετίζονται με την προσωπικότητα και το πολιτικό πρόγραμμα του Γούναρη. Επίσης, στο Λύκειο θα μπορούσε να γίνει σύγκριση της πολιτικής κατάστασης εκείνης της εποχής με τη σημερινή εποχή, ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η ιστορία δεν μπορεί να μελετάται αποκομμένα από τα σύγχρονα γεγονότα αλλά ότι είναι συνέχεια προηγούμενων περιόδων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE