Theodoros Diligiannis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για μια προσωπογραφία που απεικονίζει τον Θεόδωρο Δηλιγιάννη (1826-1905),νομικό και πολιτικό, ο οποίος υπήρξε πέντε φορές πρωθυπουργός της Ελλάδας. Τη δεκαετία 1885-1895 εναλλάσσονταν στη εξουσία δύο κόμματα, το ένα με επικεφαλής τον Χαρίλαο Τρικούπη και το άλλο τον Θεόδωρο Δηλιγιάννη. Το σύστημα αυτό ονομάστηκε δικομματισμός. Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη και τη διερεύνηση του πολιτικού συστήματος στην Ελλάδα που είχε διαμορφωθεί από το 1885 έως το 1905, έτος της τελευταίας θητείας του Θεόδωρου Δηλιγιάννη.Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συνάδει με τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος της ιστορίας που μέσα από την αξιοποίηση εποπτικού υλικού οι μαθητές αναπτύσσουν την ιστορική τους σκέψη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας. Ο εκπαιδευτικός θα παρουσιάσει την εικόνα στους μαθητές και θα ζητήσει να του πουν ποιος είναι ο εικονιζόμενος ή αν δεν γνωρίζουν, θα τους δώσει με συντομία και ακρίβεια τις κατάλληλες πληροφορίες που απαιτούνται για την ενεργοποίηση του προβληματισμού τους. Στη συνέχεια, με καθοδηγούμενο διάλογο ώστε να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές, θα συζητήσουν για τις πολιτικές θέσεις του Δηλιγιάννη και το σύστημα του δικομματισμού, που ήταν η εναλλαγή στην εξουσία των δύο κομμάτων, του Χαρίλαου Τρικούπη και του Θεόδωρου Δηλιγιάννη. Έχοντας σε προηγούμενο μάθημα γνωρίσει το πολιτικό πρόγραμμα του Χαρίλαου Τρικούπη, μπορούν να αξιοποιήσουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους και να προσπαθήσουν να κατανοήσουν το σύστημα του δικομματισμού και τις πολιτικές θέσεις του Θεόδωρου Δηλιγιάννη, που έρχονταν σε αντίθεση με τις θέσεις του Τρικούπη. Με αφορμή την εικόνα, θα μπορούσε να ανατεθεί εργασία στους μαθητές να συγκρίνουν τις απόψεις των δύο πρωθυπουργών και να κρίνουν το έργο τους με στόχο την ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης και της ιστορικής τους συνείδησης. Τέλος, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μια επίσκεψη στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο στην Αθήνα ή ακόμα και να δραματοποιηθεί αυτή η ιστορική κατάσταση μέσα από θεατρικό παιχνίδι.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE