Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας. Ο εκπαιδευτικός θα παρουσιάσει την εικόνα στους μαθητές και θα ζητήσει να του πουν ποιος είναι ο εικονιζόμενος ή αν δεν γνωρίζουν, θα τους δώσει με συντομία και ακρίβεια τις κατάλληλες πληροφορίες που απαιτούνται για την ενεργοποίηση του προβληματισμού τους. Στη συνέχεια, με καθοδηγούμενο διάλογο ώστε να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές, θα συζητήσουν για τις πολιτικές θέσεις του Δηλιγιάννη και το σύστημα του δικομματισμού, που ήταν η εναλλαγή στην εξουσία των δύο κομμάτων, του Χαρίλαου Τρικούπη και του Θεόδωρου Δηλιγιάννη. Έχοντας σε προηγούμενο μάθημα γνωρίσει το πολιτικό πρόγραμμα του Χαρίλαου Τρικούπη, μπορούν να αξιοποιήσουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους και να προσπαθήσουν να κατανοήσουν το σύστημα του δικομματισμού και τις πολιτικές θέσεις του Θεόδωρου Δηλιγιάννη, που έρχονταν σε αντίθεση με τις θέσεις του Τρικούπη. Με αφορμή την εικόνα, θα μπορούσε να ανατεθεί εργασία στους μαθητές να συγκρίνουν τις απόψεις των δύο πρωθυπουργών και να κρίνουν το έργο τους με στόχο την ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης και της ιστορικής τους συνείδησης. Τέλος, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μια επίσκεψη στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο στην Αθήνα ή ακόμα και να δραματοποιηθεί αυτή η ιστορική κατάσταση μέσα από θεατρικό παιχνίδι.