Το εικονιζόμενο οικόσημο μπορεί να δοθεί ως αφόρμηση, ώστε οι μαθητές στα πλαίσια σχετικής εργασίας να διερευνήσουν την καταγωγή του κυβερνήτη Καποδίστρια και, εν συνεχεία, να καταγράψουν τη διπλωματική και πολιτική διαδρομή του. Επίσης μπορεί να πυροδοτήσει συζήτηση και συνεπακόλουθη έρευνα σχετική με την αριστοκρατική δομή της επτανησιακής κοινωνίας, ως απότοκο της μακράς ενετοκρατίας και, αργότερα, της αγγλοκρατίας. Οι μαθητές είναι δυνατόν να κληθούν να αναζητήσουν πληροφορίες σχετικές με τον τρόπο μεταβίβασης του οικοσήμου (π.χ. εξαγορά) και να προβληματιστούν σχετικά με το αν υπάρχει στην Ελλάδα παράδοση για την ύπαρξη τίτλων ευγενείας (Τι προβλέπει σχετικά το ισχύον Σύνταγμα; Υπάρχει διαφορετική παράδοση και σε ποιες χώρες;) Σχετικά ερωτήματα στα πλαίσια της ίδιας έρευνας θα ήταν: Τι ήταν το Libro d' Οro, τι το "ρεμπελιό των ποπολάρων", ποιος ήταν ο Μαρίνος Αντύπας κλπ.