Η εικόνα μπορεί να προβληθεί στους μαθητές στα πλαίσια μαθήματος σχετικού με τη ζωή και το έργο του Κωνσταντίνου Καβάφη ή την παρουσίαση κάποιου συγκεκριμένου ποιήματός του. Αρχικά ζητείται από τους μαθητές να εντοπίσουν άλλες απεικονίσεις του ποιητή στο Διαδίκτυο και, στη συνέχεια, αφού έχουν αποκτήσει γνώση της μορφής του, καλούνται να τον εντοπίσουν ανάμεσα στα πρόσωπα της φωτογραφίας και να τον περιγράψουν. Έπειτα δίνεται στα παιδιά το δοκίμιο του Γρηγόριου Ξενόπουλου για τη γνωριμια με τον Καβάφη "Η πρώτη επαφή με τον Κ. Καβάφη", περιοδ. Παναθήναια Δ΄, 30 Nοεμβρίου 1903. Ποια χαρακτηριστικά για τη μορφή του ποιητή επισημαίνει ο Ξενόπουλος; Μπορούν κάποια από αυτά να συνδεθούν με τη μορφή της φωτογραφίας; Τα άλλα πρόσωπα της φωτογραφίας προσελκύουν τώρα την προσοχή των μαθητών. Ποια μπορεί να είναι; Με ποιους συγχρωτιζόταν ο Καβάφης και ποιος ήταν ο κύκλος του; Στα ερωτήματα αυτά δίνει απαντήσεις το διαδίκτυο και η σχετική έρευνα σε αυτό. Σε πλαίσιο παρατήρησης των κοινωνικών συνθηκών της εποχής, οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν τα ρούχα των εικονιζομένων. Τι φορούν τυπικά οι άνδρες και τι οι γυναίκες; Υπάρχει ανάλογη τυποποίηση στο ντύσιμο της δικής μας εποχής; Η συζήτηση θα επεκταθεί στη ζωή της ελληνικής παροικίας της Αιγύπτου, τα αστικά χαρακτηριστικά της, τη ζωή του ποιητή σε αυτήν και, τελικά, τη δεινή μοίρα της κοινότητας αυτής στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Η αναφορά αυτή μπορεί να γίνει στα πλαίσια της παρουσίασης ενός καβαφικού ποιήματος (π.χ. "Η πόλις").