Noli Me Tangere. Hagiography, 1945
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Αγιογραφία από το Καθολικό της Μονής Σταυρονικήτα στο Άγιο Όρος. Ο Θεοφάνης Στρελίτζας-Μπαθάς (Θεοφάνης ο Κρης), ο οποίος φιλοτέχνησε την αγιογραφία, θεωρείται ο κυριότερος εκπρόσωπος της Κρητικής Σχολής στην τέχνη τον 16ο αι. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερο ύφος, το οποίο συνδυάζει την τέχνη της εποχής των Παλαιολόγων με τη δυτική τέχνη. Στη συγκεκριμένη αγιογραφία απεικονίζεται η σκηνή της συνάντησης του Ιησού Χριστού με τη Μαρία Μαγδαληνή, μετά την Ανάσταση του Κυρίου. Όταν η Μαρία Μαγδαληνή προσπάθησε να τον αγγίξει, της απάντησε "Μη μου άπτου", με στόχο να της δώσει να καταλάβει πως μετά την Ανάστασή του δεν θα είναι πια μαζί με τους μαθητές του σωματικά, ως φθαρτός άνθρωπος. Η αγιογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας στη Β΄ Γυμνασίου και στη Β΄ Λυκείου, κατά τη μελέτη της τέχνης την εποχή που ο Ελληνισμός βρισκόταν υπό Βενετική και Οθωμανική κατοχή, μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει την αγιογραφία κατά τη μελέτη της τέχνης την εποχή που ο Ελληνισμός βρισκόταν υπό Βενετική και Οθωμανική κατοχή, προτρέποντας τους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες. Προτείνεται να τους μοιράσει φύλλο εργασίας, το οποίο θα τους κατευθύνει στην παρατήρηση της εικόνας. Οι μαθητές θα κληθούν να καταγράψουν στο φύλλο εργασίας τα εξής στοιχεία: πρόσωπα που εικονίζονται, στάση και θέση των προσώπων, έκφραση των προσώπων, ενδύματα και διακόσμηση ενδυμάτων, αντικείμενα που κρατούν τα πρόσωπα, αντικείμενα που υπάρχουν στον χώρο, χρώμα φόντου, διάκοσμος φόντου, σύμβολα, επιγραφές. Ο εκπρόσωπος μίας ομάδας διαβάζει τις απαντήσεις και οι άλλες ομάδες σχολιάζουν και συμπληρώνουν τυχόν ελλείψεις. Η άσκηση αυτή μπορεί να αποτελέσει την απαρχή ώστε οι μαθητές στη συνέχεια να αναγνωρίσουν, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού, στοιχεία της αγιογραφίας που καταδεικνύουν το ιδιαίτερο προσωπικό ύφος του καλλιτέχνη.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Strelitzas-Bathas Theofanis, Στρελίτζας-Μπαθάς Θεοφάνης
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE