Ακροκορινθος 1833 -Πηγασος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στη γκραβούρα αυτή του περιηγητή Christopher Wordsworth απεικονίζεται ο Κορινθιακός κόλπος από τον Ακροκόρινθο. Σε πρώτο πλάνο φαίνεται ένας μιναρές και μια οθωμανική αρχιτεκτονική κατασκευή, πιθανότατα κρήνη. Στο βάθος οι αρχαϊκοί μονολιθικοί δωρικοί κίονες του ναού του Απόλλωνα (σήμα κατατεθέν της Αρχαίας Κορίνθου). Ταξιδεύοντας νοτίως του Ισθμού της Κορίνθου ο ταξιδιώτης εντυπωσιάζεται από τον απότομο βράχο στο δεξί του χέρι ύψους 575 μέτρων! Στο χώρο αυτό με τα εντυπωσιακά τείχη βρίσκονται τα ερείπια του Ναού της Αφροδίτης (με τις 1000! ιερές δούλες), ένα Τζαμί του 16ου αιώνα, ένας Μιναρές, μία Δεξαμενή των Βυζαντινών χρόνων, η οποία πιθανόν είναι η Βυζαντινή Μητρόπολη που ισοπέδωσαν οι Ενετοί και τη μετέβαλαν σε δεξαμενή, ο Πύργος του Βιλεαρδουίνου και η υπόγεια Άνω Πειρήνη Κρήνη (η «Δραγονέρα») . Στον Ακροκόρινθο δαμάστηκε από τον Βελλεροφόντη ο Πήγασος, το φτερωτό άλογο, το παγκόσμιο σύμβολο". Η ίδια η λέξη "Πήγασος" σχετίζεται με την "πηγή" του νερού και της ζωής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στόχος είναι να κινητοποιήσουμε τη φαντασία και την παρατηρητικότητα των μαθητών. Α)Μπορούμε να οργανώσουμε εκδρομή με το σχολείο στον Ακροκόρινθο. Πριν την εκδρομή αναθέτουμε σε διαφορετικές ομάδες μαθητών την ξενάγηση που θα εστιάσει στις χρονικές περιόδους της ακμής του Ακροκορίνθου από τα αρχαία χρόνια μέχρι το 1821. Έτσι, κάθε φορά που θα περνούν με τους γονείς τους με κατεύθυνση προς Τρίπολη-Καλαμάτα-Σπάρτη θα έχουν επίγνωση του τί βλέπουν και θα ενημερώνουν αυτοί τους συνταξιδιώτες τους, Β) Γνωρίζοντας ότι ο Ακροκόρινθος έχει ιστορία 3000! ετών και εντοπίζοντας στο βράχο την ύπαρξη νερού οι μαθητές θα αναρωτηθούν σε μια συζήτηση "γιατί;" (γιατί άκμασε και γιατί εγκαταλείφθηκε), Γ) Αναθέτουμε σε τρεις ομάδες μαθητών να αναζητήσουν και να παρουσιάσουν στην τάξη τους μύθους που συνδέονται με την ύπαρξη νερού σε ακροπόλεις (Ακροκόρινθος, Ακρόπολη Αθηνών-κρήνη Κλεψύδρα και Μυκηνών-κρήνη Περσεία), Δ) Ζητούμε από τους μαθητές να ανακαλύψουν στο διαδίκτυο πόσο σημαντικές ήταν οι οθωμανικές κρήνες (Sebil και Ces,me "Τσεσμέ").


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Settlements SettlementsSettlements
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE