Ξυλουργειο, Μηλος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η φωτογραφία προέρχεται από το ξυλουργείο του Ευριπίδη Ιωάννη, που ιδρύθηκε το 1953 στην Πλάκα της Μήλου. Αρχικά λειτούργησε ως ξυλοναυπηγείο, όπου υπολογίζεται ότι κατασκευάστηκαν 150 σκαριά. Παράλληλα, κατασκευάζονταν κουφώματα και διάφορα έπιπλα, μεταξύ των οποίων 200 παραδοσιακοί καναπέδες. Το 60% της παραγωγής διοχετευόταν στην Αθήνα, το υπόλοιπο στη Μήλο και τα γύρω νησιά. Το εργαστήριο διαθέτει κορδέλα, τριβείο, πλάνη, σύνθετο και τόρνο. Η φωτογραφία, στην οποία απεικονίζεται πάγκος εργασίας με μεταλλική μέγγενη, μπορεί αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο και για θέμα που έχει σχέση με τα επαγγέλματα και τις μορφές εργασίας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Κατά τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο στο πλαίσιο ενότητας με θέμα «Επάγγελμα – Εργασία», προτείνεται ο εκπαιδευτικός να συζητήσει με τους μαθητές του για τα χειρωνακτικά επαγγέλματα. Στόχος είναι οι μαθητές να προβληματιστούν σχετικά με την επιλογή μιας χειρωνακτικής εργασίας ως μελλοντικού τους επαγγέλματος, σε μια περίοδο που η πνευματική εργασία εμφανίζει υψηλότερο ποσοστό ανεργίας. Η φωτογραφία από το ξυλουργείο της Μήλου παρουσιάζεται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα μαζί με άλλες φωτογραφίες στις οποίες απεικονίζονται ποικίλα χειρωνακτικά επαγγέλματα. Οι φωτογραφίες αυτές λειτουργούν ως αφόρμηση για σχετική συζήτηση που μπορεί να κινηθεί με βάση τα ακόλουθα ερωτήματα: Ποια είναι η αξία της εργασίας; Τι σημαίνει χειρωνακτική εργασία και τι σημαίνει πνευματική εργασία; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της καθεμιάς; Μπορείτε να αναφέρετε παραδείγματα χειρωνακτικών και πνευματικών επαγγελμάτων; Τι πιστεύουν οι άνθρωποι σήμερα για τα χειρωνακτικά και τα πνευματικά επαγγέλματα; Είναι ισότιμα; Ο εκπαιδευτικός θα βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν ότι όλες οι εργασίες είναι ισότιμες, αφού απαιτούνται όλες για την πρόοδο των κοινωνιών και την ανάπτυξη του πολιτισμού. Επίσης, θα τονιστεί η σημασία που έχει το επάγγελμα για τη ζωή καθενός, ώστε είναι σημαντικό οι νέοι να προβαίνουν ελεύθερα στην επιλογή επαγγέλματος σύμφωνα με τις κλίσεις, το ταλέντο, τις βαθύτερες επιθυμίες τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE