Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας. Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει στους μαθητές την εικόνα και τους ζητά να περιγράψουν το άτομο που απεικονίζεται και την ενδυμασία του. Ο εκπαιδευτικός με καθοδηγούμενο διάλογο συζητά με τους μαθητές για το ρόλο του Παύλου Μελά στον Μακεδονικό Αγώνα, τι σημαίνει μακεδονικό ζήτημα και ποιες χώρες είχαν εμπλακεί σ' αυτό. Επίσης, η συζήτηση μπορεί να περιλαμβάνει τα αίτια που οδήγησαν σ' αυτόν, τις πολεμικές συγκρούσεις και τον τρόπο με τον οποίο έλαβε τέλος ο μακεδονικός αγώνας. Ακόμη, οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν έναν εννοιολογικό χάρτη που να παρουσιάζουν όλα όσα προαναφέρθηκαν δομώντας τις έννοιες και σχηματοποιώντας καλύτερα τις γνώσεις. Τέλος, μπορεί να γίνει σύγκριση της κατάστασης που επικρατούσε στην υπόλοιπη Ελλάδα με την κατάσταση που επικρατούσε στη Μακεδονία.