Κατά τη διδασκαλία της Νεότερης Ιστορίας στο πλαίσιο ενοτήτων που πραγματεύονται την Ιστορία της Ελλάδας κατά τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα και τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το παρόν άρθρο, ώστε οι μαθητές να προσεγγίσουν το θέμα μέσα από την οπτική ενός Έλληνα που ζει στο εξωτερικό, πληροφορείται για την κατάσταση της χώρας του και ασκεί κριτική. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και ο εκπαιδευτικός μοιράζει φύλλο εργασίας, στο οποίο περιλαμβάνεται το άρθρο και ερωτήσεις για επεξεργασία του. Π.χ. Ποιο είναι το θέμα του άρθρου; Ποιες διαπιστώσεις κάνει ο αρθρογράφος σχετικά με την κατάσταση της χώρας; Ποια είναι η αιτία αυτής της κατάστασης κατά τη γνώμη του; Με ποια παραδείγματα δικαιολογεί την άποψή του ότι «οι πολιτικοί μας αφάνισαν τον τόπο»; Πώς περιγράφει τη δύναμη όσων έχουν χρήματα; Τι επιτυγχάνει συγκρίνοντας την εποχή του με την κατάσταση που επικρατούσε επί Τουρκοκρατίας στη χώρα; Πώς περιγράφει τη λειτουργία των δικαστηρίων; Πώς θα χαρακτηρίζατε εσείς την κατάσταση που επικρατούσε στην Ελλάδα την εποχή εκείνη; Ο εκπρόσωπος μιας ομάδας παρουσιάζει τις απαντήσεις στην ολομέλεια. Η συζήτηση που θα ακολουθήσει μπορεί να επεκταθεί σε αναφορές για την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες και σχετικές συγκρίσεις.