Παιδαγωγικα: η καλλιγραφια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για κείμενο με τίτλο :"Παιδαγωγικά: η καλλιγραφία", δημοσιευμένο στην εφημερίδα "Νουμάς", τόμ. 5, αρ. 250 (1907). Ο "Νουμάς" ήταν εφημερίδα πολιτική, κοινωνική, φιλολογική, το κατεξοχήν όργανο του μαχητικού δημοτικισμού στις αρχές του 20ου αιώνα. Κατά την πρώτη περίοδο, η πορεία του είναι στενά συνδεδεμένη με την ιστορία του γλωσσικού ζητήματος. Στο επίκεντρο των ενδιαφερόντων του ανήκουν επίσης τα εκπαιδευτικά θέματα, και, λιγότερο, τα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα. Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, για να μελετήσουν οι μαθητές τον τρόπο αντιμετώπισης του παιδαγωγικού ζητήματος της καλλιγραφίας στο εξωτερικό και στην Ελλάδα, αλλά και για να διαπιστώσουν τη μεγάλη επιρροή που η καλλιγραφία ασκεί στην ανάπτυξη του παιδιού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται να χρησιμοποιηθεί ως υλικό στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας. Οι μαθητές, αφού μελετήσουν το κείμενο, μπορούν να χωριστούν σε ομάδες και να επεξεργαστούν τις εξής ερωτήσεις, οι οποίες πηγάζουν από το κείμενο: 1) Τι σημαίνει "καλλιγραφία", πότε και σε ποια χώρα ξεκίνησε η έρευνα για το ζήτημα της καλλιγραφίας; 2) Ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία του πλαγιαστού χαρακτήρας γραφής; 3) Ποιες χώρες υιοθέτησαν τον όρθιο χαρακτήρα γραφής; 4) Ποιες είναι οι θετικές επιπτώσεις στην υγεία του όρθιου χαρακτήρα γραφής; 5) Γιατί είναι εύκολο για ένα παιδί να μάθει να γράφει όρθια και γιατί ανορθόδοξη ως μέθοδος η πλάγια γραφή; 6) Πώς αντιμετωπίστηκε το ζήτημα της καλλιγραφίας στην Ελλάδα και γιατί; 7) Ποιος υπαινιγμός για το γλωσσικό ζήτημα υπάρχει στο κείμενο και ποια θέση υιοθετεί ο συγγραφέας του κειμένου; 8) Τι μαρτυρούν τα παραδείγματα επιστολών που επιστρατεύει ο συγγραφέας; 9) Ποια ήταν η συμβολή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος εκείνης της εποχής στο ζήτημα της καλλιγραφίας; 10) Ποιο μήνυμα μας μεταδίδει το παράδειγμα που επικαλείται ο συγγραφέας από την επαγγελματική του δραστηριότητα στην Τράπεζα; 11) Ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις για τη διδασκαλία της καλλιγραφίας και ποιοι ευθύνονται για την τήρησή τους;


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Culture - Art - Language Culture - Art - LanguageCulture - Art - Language
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Writing - Orthography Writing - OrthographyWriting - Orthography
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Ξενιτεμένος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE